Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vad gillar du bäst?

Framhjulsdrift
50
23%
Bakhjulsdrift
153
71%
Båda lika bra
13
6%
Användarvisningsbild
av isak
#279018
att ingen nämt däckskontot på en FVD bil? klart negativt vid köning med släp?
samt framkomligheten i en blöt gräsmatta,vändradien urusel i alla fall på v70N klart nerköp där har volvo missat rejält 850n var bättre kommer dom inte från samma ritbord??
isak
Användarvisningsbild
av cybermunk
#279028
Har väl lite referens skillnader i vad jag upplevt som skillnaden FWD kontra RWD. RWD:n kan jag stå på gasen igenom kurvorna FWD måste jag släppa gasen för att bilen ens ska svänga. I alla fall som jag upplever det. "OLD SCHOOL BEST SCHOOL" Älskar min 745:a
Användarvisningsbild
av camaro69
#279053
cybermunk skrev:Har väl lite referens skillnader i vad jag upplevt som skillnaden FWD kontra RWD. RWD:n kan jag stå på gasen igenom kurvorna FWD måste jag släppa gasen för att bilen ens ska svänga. I alla fall som jag upplever det. "OLD SCHOOL BEST SCHOOL" Älskar min 745:a
Hur länge har du haft körkort?

Kanske dags att gå en kurs i avancerad bilkörning? :wink:
Användarvisningsbild
av Funk
#279068
camaro69 skrev:
cybermunk skrev:Har väl lite referens skillnader i vad jag upplevt som skillnaden FWD kontra RWD. RWD:n kan jag stå på gasen igenom kurvorna FWD måste jag släppa gasen för att bilen ens ska svänga. I alla fall som jag upplever det. "OLD SCHOOL BEST SCHOOL" Älskar min 745:a
Hur länge har du haft körkort?

Kanske dags att gå en kurs i avancerad bilkörning? :wink:
http://www.volvocars.com/se/AboutVolvo/ ... fault.aspx

/Thomas
Användarvisningsbild
av cybermunk
#279100
Ja du jag har inte haft körkort mer än 5 månader men det är vad jag hittills upplevt i alla fall.

Har iof bara två ref Saab 9-3 05 och Volvo 745 88
av air
#279112
Det räcker med att titta på marknaden, hur många tillverkare gör bakhjulsdrivna bilar? Just det.
Användarvisningsbild
av camaro69
#279114
@cybermunk

Du har en del att träna på.

Ta av dykarskorna när du kör FWD och går in i kurvan. Bromsa innan kurvan och ha stödgas. Kliv sedan på gasen i kurvan och utnyttja stabiliteten du får genom att gasa på utgång i kurvan.
Blydojor är för dykare. :wink:
av bilgalen
#279125
Rwd och Awd är det som gäller för sportigare- och premiumbilar. Fwd är en kompromiss för mer vardagliga bilar där köregenskaper inte spelar någon roll.
Användarvisningsbild
av Fluffen
#279144
air skrev:Det räcker med att titta på marknaden, hur många tillverkare gör bakhjulsdrivna bilar? Just det.
Bla BMW, Mercedes, chrysler och chevrolet har bakhjulsdrivna bilar i programmet. :roll: Vad vill du ha sagt?
Användarvisningsbild
av cybermunk
#279205
Hur som helst så av det jag känt på ca 2 års bilkörning så gillar jag RWD bättre, men det e ju mitt eget tycke. Körde Saab 9-3 under ca 1.5 år så lite erfarenhet av dom fick jag.

18 månader Körskola och 5 utan person i passagerar sätet som säger åt mig hur jag ska köra.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]