- ons 10 maj 2023, 18:15
#1540591
I helgen var det elbilsmässa i Ystad med ett flertal olika bilmärken. Tredje gången för detta event, min andra gång som jag hjälpte till hos en av utställarna. Där var också ett par solcellsfirmor, elinstallatörer, laddboxar till elbilar och även Ystad Energi.
Jag hjälpte till att få bilar från Ottobil på plats. Några hamnade hemma hos mig på fredag för att snabbare få bilarna på plats lördag morgon.
Det gav mig möjligheten att köra nästan alla.
EQV, EQE, EQS, Kia Niro EV var dom jag hann köra. EQE SUV åkte jag bara i, en bil som med den utrustning den hade kostade 1,8 miljoner. En bil att sukta efter. EQE (inte SUV modellen) fick jag ha hela helgen och återlämnade den i måndags kväll. Körde drygt tio mil med den och fick en förbrukning på låga 1.55 kWh/mil. Otroligt skön att köra. EQS körde jag som "uppsamlare" efter att bilarna hamnat hos mig. Fram och tillbaka till Tomelilla med förare som ställt bilar hos mig. Det blev nästan femton mil med den, också väldigt skön att köra. Den svängde även med bakhjulen, vändradie som en hundkoja - nästan. .
. EQV
. EQS, EQE (2 stycken) och EQV
. EQS, EQE (2 stycken) och EQV
. EQB och Kia EV6
. EQA och Kia Niro EV
. EQE SUV och EQE
. Kia EV6 GT. En raket med 585 HK.
Så nu är det tillbaka till min EQB och det känns faktiskt ganska lagom. Fortfarande helnöjd med den.
Jag hjälpte till att få bilar från Ottobil på plats. Några hamnade hemma hos mig på fredag för att snabbare få bilarna på plats lördag morgon.
Det gav mig möjligheten att köra nästan alla.
EQV, EQE, EQS, Kia Niro EV var dom jag hann köra. EQE SUV åkte jag bara i, en bil som med den utrustning den hade kostade 1,8 miljoner. En bil att sukta efter. EQE (inte SUV modellen) fick jag ha hela helgen och återlämnade den i måndags kväll. Körde drygt tio mil med den och fick en förbrukning på låga 1.55 kWh/mil. Otroligt skön att köra. EQS körde jag som "uppsamlare" efter att bilarna hamnat hos mig. Fram och tillbaka till Tomelilla med förare som ställt bilar hos mig. Det blev nästan femton mil med den, också väldigt skön att köra. Den svängde även med bakhjulen, vändradie som en hundkoja - nästan. .
. EQV
. EQS, EQE (2 stycken) och EQV
. EQS, EQE (2 stycken) och EQV
. EQB och Kia EV6
. EQA och Kia Niro EV
. EQE SUV och EQE
. Kia EV6 GT. En raket med 585 HK.
Så nu är det tillbaka till min EQB och det känns faktiskt ganska lagom. Fortfarande helnöjd med den.
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh Raspberry Pi styrning
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh Raspberry Pi styrning