Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av HakanF
#1517867
Jag fick hem en jlr pro V.160 för några dagar sedan som jag nu provat.
Aliexpress sök "V.160 jlr pro" ska stå till Volvo och Toyota.

Jag laddade ner en driver "MongoosePro Jlr" från:
https://www.drewtech.com/downloads/#Oth ... plications

Startade sedan "Volvo vida 2014D" och kopplade in denna som jag tidigare kopplat upp Dice:n.
Enheten kopplar upp sig som MongoosePro Jlr.

Och fungerar som en dice, läser ut bilen, läser ut felkoder/nolla felkoder och kan styra funktioner som tex nolla servicelampa, bromsar i service läge, nolla oljeräknare vxllådan, lufta haldexpumpen och mycket mer.

Men för mej så när jag är i kommunikationsläge för att styra funktioner så fungerar första datorn/enheten (tex DEM) att styra men när jag väljer nästa (tex DIM) så svarar inte den utan jag måste välja att öppna tex "arbetslista" och sedan tillbaka till Diagnostik för att den ska gå att göra något med. ( hoppas ni förstår vad jag menar)
av HakanF
#1520112
Ingen direktlänk kommer inte upp något när jag kollar den jag köpte.
Inga extra avgifter när jag beställde tror de drar moms redan i kina så vi slipper postnords fake avgift.

Men som jag skrev ovan sök "v.160 jlr pro" och sedan måste det stå Volvo.

Jag använde min igår till bakbromsarna.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1520243
HakanF skrev:Inga extra avgifter när jag beställde tror de drar moms redan i kina så vi slipper postnords fake avgift.

Momsen betalar vi direkt till aliexpress, men postmords riktiga påhittade avgift (75-150kr/paket eller vad det nu var) får vi dock stå för själva... Många paket packeteras dock om i något EU land, så så vitt postmord vet är paketet från inom EU, så ingen avgift läggs på. :-)
Användarvisningsbild
av leiwi
#1560012
oskich skrev:
LasseT6 skrev:Fungerar endast till volvo 2013 står det?


VIDA2014d blev väl en onlinetjänst efter 2013?

Fick hem min kabel på ca: 2 veckor ifrån Kina - Kostade 257kr och den kom direkt hem i brevlådan utan någon extra avgift ifrån Post Nord :)

https://www.aliexpress.com/item/1005005293199461.html
Volvo Vida 2014 D fungerar på bilar upp till 2015 med få undantag , Volvo Vida till senare bilar är online och då behövs inte Dice längre, (Vida Online är endast åtkomligt för registrerade och godkända verkstäder)
Användarvisningsbild
av oskich
#1560022
Aha, fick iaf kabeln att funka med VIDA2014d på Windows 7 genom VirtualBox på min Linux laptop. Var dock tvungen att lägga till min linux-användare till gruppen "vboxusers" för att den skulle passa vidare USB-enheter till den virtuella maskinen.

Bild

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]