Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1240625
När jag var inne på skatteverkets hemsida, så kunde man fylla i modellkod för att se förmånsvärdet, men vad fan är modellkod? Kan man inte knappa in sitt regnr och se detta? Jag är osäker på att min arbetsgivare har rätt summa så därför vill jag kolla själv exakt vad förmånsvärdet är på just min bil. Nån som vet?
#1240998
CarlRo skrev:När jag var inne på skatteverkets hemsida, så kunde man fylla i modellkod för att se förmånsvärdet, men vad fan är modellkod? Kan man inte knappa in sitt regnr och se detta? Jag är osäker på att min arbetsgivare har rätt summa så därför vill jag kolla själv exakt vad förmånsvärdet är på just min bil. Nån som vet?
Är det ingen som vet om man kan kolla sitt förmånsvärde utan att behöva ringas skattemyndigheten?
#1241015
Modellkod anmäls av generalagenten och avser motor, växellåda och standardutrustning. Nej du kan inte kolla via regnummer utan du väljer bil och lägger sedan till summan av din extrautrustning.

Vad är det för bil? Normalt sett brukar det inte vara svårt att välja i listan.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kör[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]