Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johanpohan
#1238048
Hej!
Kan ni inte skicka lite tips på bra "road trip" låtar typ som (500 miles) något som gör gasfoten tung och smilet stort! :D ;-// 8)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1238051
Radiokanalerna från GTA-spelen är klockren bilmusik. Inklusive cheesy DJs och satir-reklam. Särskilt Vice City, 80-talet är en guldgruva för bilmusik.
Användarvisningsbild
av johanpohan
#1238053
:-)-)
SBergdahl skrev:Radiokanalerna från GTA-spelen är klockren bilmusik. Inklusive cheesy DJs och satir-reklam. Särskilt Vice City, 80-talet är en guldgruva för bilmusik.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1238055
Denna? Har aldrig sett serien men denna versionen av låten är bra :wink:

[youtube]PH8TWdXQLSQ[/youtube]
av Schmoyoho
#1238069
Om det gäller specifikt för tung gasfot brukar rock vara knepet för mig, kanske lite Yngwie Malmsteen? Liiite mycket 80-tal över sången ibland men instrumentella klassiker som Black Star blir ju aldrig tråkiga. Deep Purples Highway star och Burn brukar också hamna i sådana listor. Allman Brothers "Jessica" var temamusiken till Top Gear-introt, så det ligger också mig varmt om hjärtat.

Favoriten är dock kanske lite obskyr och en "förvärvd" smak, men för er som känner till jazzpianisten Jan Johansson så har han två söner, som bl.a spelat med Yngwie (en av dem spelar keyboard med Rainbow idag!). De gjorde iaf tillsammans albumet Last Viking för 20 år sen med ganska mysig bilkörningsmusik. Gillar tyngden utan att det blir rockpolka av det hela. T.ex denna: https://open.spotify.com/track/7stOfYem ... JBj-KzeO5g

Har märkt jag väldigt ofta lyssnar på albumet "Colonia" med A Camp då jag ganska ofta kör en 30 mil lång sträcka. De kanske är passé nu som inte släppt något sedan 2009 men för er som känner till Nina Persson från Cardigans så är det hon som sjunger. Tycker många låtar är lågmält genialiska. Inget som man vill trampa gasen i botten till, men jag vet inte om det är det som nödvändigtvis gör en road trip bra. https://open.spotify.com/track/4SiuLrlH ... t-8k3OCyTw

Edit: Journey brukar också hamna på mina roadtrip-listor. Hela Infinity-albumet är fint, för vem kan annat än njuta av livet när the lights go down in the city? Bo Kaspers - I samma bil är ju en ganska typisk roadtrip-låt också.
Användarvisningsbild
av johanpohan
#1238071
Schmoyoho skrev:Om det gäller specifikt för tung gasfot brukar rock vara knepet för mig, kanske lite Yngwie Malmsteen? Liiite mycket 80-tal över sången ibland men instrumentella klassiker som Black Star blir ju aldrig tråkiga. Deep Purples Highway star och Burn brukar också hamna i sådana listor. Allman Brothers "Jessica" var temamusiken till Top Gear-introt, så det ligger också mig varmt om hjärtat.

Favoriten är dock kanske lite obskyr och en "förvärvd" smak, men för er som känner till jazzpianisten Jan Johansson så har han två söner, som bl.a spelat med Yngwie (en av dem spelar keyboard med Rainbow idag!). De gjorde iaf tillsammans albumet Last Viking för 20 år sen med ganska mysig bilkörningsmusik. Gillar tyngden utan att det blir rockpolka av det hela. T.ex denna: https://open.spotify.com/track/7stOfYem ... JBj-KzeO5g

Har märkt jag väldigt ofta lyssnar på albumet "Colonia" med A Camp då jag ganska ofta kör en 30 mil lång sträcka. De kanske är passé nu som inte släppt något sedan 2009 men för er som känner till Nina Persson från Cardigans så är det hon som sjunger. Tycker många låtar är lågmält genialiska. Inget som man vill trampa gasen i botten till, men jag vet inte om det är det som nödvändigtvis gör en road trip bra. https://open.spotify.com/track/4SiuLrlH ... t-8k3OCyTw

Edit: Journey brukar också hamna på mina roadtrip-listor. Hela Infinity-albumet är fint, för vem kan annat än njuta av livet när the lights go down in the city? Bo Kaspers - I samma bil är ju en ganska typisk roadtrip-låt också.
Tack! Favoriten av de du skickade var absolut "Jessica" Den var grym! :-)-)
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]