Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1235306
Euro 5 och äldre.. lite som väntat ändå?

Men vad händer egentligen? Euro 6 är ju säkert bra, men vad skiljer och händer med det då?
Det finns ju euro 6, och euro 6 + adblue. Vad händer och påverkar där, och när?
Logiskt sätt så lär ju en adblue utrustad bil vara bättre än en utan om man tittar på vad som händer och vad som kan tänkas beslutas. Riktig soppa det blivit tycker jag.
#1235310
Anmg skrev:Euro 5 och äldre.. lite som väntat ändå?

Men vad händer egentligen? Euro 6 är ju säkert bra, men vad skiljer och händer med det då?
Det finns ju euro 6, och euro 6 + adblue. Vad händer och påverkar där, och när?
Logiskt sätt så lär ju en adblue utrustad bil vara bättre än en utan om man tittar på vad som händer och vad som kan tänkas beslutas. Riktig soppa det blivit tycker jag.
Det finns bara en Euro 6 certifiering. Sen kan bilen ha grispink i tanken eller SCR-kat för att uppnå certifieringen. .
#1235311
Läge att fynda beggad dieselbil i Tyskland?
#1235312
VolvoB20 skrev:
Anmg skrev:Euro 5 och äldre.. lite som väntat ändå?

Men vad händer egentligen? Euro 6 är ju säkert bra, men vad skiljer och händer med det då?
Det finns ju euro 6, och euro 6 + adblue. Vad händer och påverkar där, och när?
Logiskt sätt så lär ju en adblue utrustad bil vara bättre än en utan om man tittar på vad som händer och vad som kan tänkas beslutas. Riktig soppa det blivit tycker jag.
Det finns bara en Euro 6 certifiering. Sen kan bilen ha grispink i tanken eller SCR-kat för att uppnå certifieringen. .
Har för mig att jag sett någonstans att det finns nån bokstav efter 6an med, lite som olika wifi?
Euro 6n tex, osv?
Varför bemöda sig grispiss om det inte gör mer än euro6 då? Något som kan komma krävas mer av i framtiden, eller av kommande körcykeltest?
#1235313
Nya XC40 TE är klassad enligt "Euro6d-Temp", så några fler varianter måste finnas av Euro6?
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... om-hybrid/

Motståndet mot AdBlue förstår jag inte riktigt. Det kostade mig 80kr sist jag tankade och då hade jag kommit 800 mil.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]