Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1234774
Kan vara hyrbilar också. "Hyr här- Lämna där" som skulle tillbaka mot startplatsen.
av Bruce71
#1234827
Mwi skrev:Misstänker att det är bilar som har varit på ett event eller pressträff som var på väg hem som du såg på trailern, nya bilar har aldrig nummerskyltar och brukar vara inplastade.

Där har vi nog sanningen.
#1235354
Bruce71 skrev:Var ner till Hamburg i veckan och på vägen hem, dvs norrut, så stod en biltrailer på en rastplats med blandade Volvo på. Kanske inte mycket att reagera över men ALLA hade svenska nummerplåtar. Trodde det bara var V60 som gjordes nere i Gent, Belgien, men där fanns nog alla modeller med utan S90 (den vet jag görs i Kina nu)

Var tillverkas dagens modeller?
Om bilarna redan hade nummerplåtar så är det nog på väg till (eller hem från) pressvisning, dessa har Volvo haft några gånger i t.ex Italien och Spanien de senaste åren. Det kan även vara bilar på väg till bränslecertifieringstesterna som jag har för mig utförs i Spanien på en väldigt slät och fin testbana inomhus, då tar man en bil av varje typ/motor för certifiering.
Användarvisningsbild
av Funk
#1342516
Elektrikern84 skrev:Hittade idag Nya V60 från Belgien. Ska alla tillverkas där eller blir det en överraskning vart ifrån de kommer?
Det tillverkas ett fåtal i Belgien. Karossen byggs här och bilen monteras i Ghent för att stötta Torslanda.

/Thomas
#1342535
Funk skrev: ons 16 okt 2019, 12:19
Elektrikern84 skrev:Hittade idag Nya V60 från Belgien. Ska alla tillverkas där eller blir det en överraskning vart ifrån de kommer?
Det tillverkas ett fåtal i Belgien. Karossen byggs här och bilen monteras i Ghent för att stötta Torslanda.

/Thomas
Fåtal, Stod 16 nya på Bilia alla från Gent.... Nåväl... Man vill ju ha dem ihopsatta här... Psykologiskt det där =)
#1342538
Det var därför jag bestämde att köpa min bil så länge den är tillverkad i Sverige. Om det är psykologiskt eller inte svårt att säga. För ngr dekader sedan allt var tillverkat i Europa och höll kvalitet. Tror inte på Kina produkter...fattar inte hur man kan köpa „Volvo” för ca 700k tillverkat i Kina...aldrig för mig.... :sick:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]