Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1233496
I bagageluckan:
Rengöringsmedel
Papper
(ja, jag har småbarn)

Under luckan:
12v pump
Punkagegg
Första hjälpen kit
Bogserlina
Sommarmattorna
Fälgnyckeln
Original verktygssats (nånstans, aldrig sett den)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1233504
Får nog uppdatera men lite mindre än i första inlägget ----> http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... t=+bagaget :wink:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1233508
lillasnigel skrev:
Micce1980 skrev:Får nog uppdatera men lite mindre än i första inlägget ----> http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... t=+bagaget :wink:
Där ser man... Till mitt försvar så gjorde jag faktiskt en sökning men fick bara upp trådar med trasiga bagageluckor

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Kanske skulle man ha med sig en hel bagagelucka med? :wink:

Äsch, visste ju vad jag skulle söka efter :-)-)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1233514
Under bagagerumsgolvet, det som bilen levererades med, lagningssats, domkraft, varningstriangel m.m. Startkablar (För mitt eget bruk) samt hjulnyckel. Hade velat kunna lägga i mitt "Spare Wheel", men då krävs att jag skaffar förhöjt lastrumsgolv. I bagageluckan en liten plastlåda med kuldelen för draget, adapter 13 pol/7 pol, några "bläckfiskar", reflexväst samt lina att markbogsera segelflygplan med . På sidan sitter Första Förbandskudden.
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
av Lövet
#1233515
"bläckfisk"?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1233516
Lövet skrev:"bläckfisk"?
Amortisör att fästa eventuell last med. (Gummisnodd med krokar)
av Rådlös
#1233523
Tidigare hade jag en hel och ren jutesäck i bagagen. Den använde jag när jag hade fått punktering, vilket inte var så vanligt, men det har inträffat. Då stog jag på knäna på säcken och vevade upp domkraften samt skruvade av hjulet. Det blir ju lite renare för byxorna och i bästa fall lite mjukare för knäna.

Någon nämnde reservdunk med bensin. Den kan ju om det vill sig så, bli liggande i bilen i flera år innan den kommer till användning. Bensin har ett "bäst föredatum". Exakt var det datumet är vet jag inte, men jag vet att Alkylatbensin åldras inte. Den kan lagras under långa tider. Jag kör min snöslunga på alkylatbensin. Förra året blev det inget kört alls med snöslungan. Vädret var sådant att det behövdes inte. Alltså hade jag minst två år gammal alkylatbensin i tanken på snöslungan. För någon vecka sedan var det läge att köra snöslungan igen. Jag drog ut den och drog i startsnöret. Den startade på andra rycket!

Så skall ni ha en reservdunk med bensin i bilen, fyll den med alkylatbensin. Den är dessutom fullt blandbar med vanlig bensin när ni kommer till en bensinstation och fyller upp hela tanken.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]