Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1232435
Min bil larmar och jag har vida 2014d installerat på min dator. Jag har läst av min bil flera gånger innan med detta. När jag nu startar Vida all in one så står explorer och bara snurrar. Gick ut i bilen, kopplade in dice och via dice configuration så pratar dice med bilen för jag får upp batterispänning mm. Någon som varit med om något liknande innan? Ska installera om vida nu tänkte jag och sedan inaktivera nätverkskortet så ingen annan skit uppdatyeras. Hoppas på lösning.
#1232452
Installerade om Vida men när jag försöker starta med internetuppkoppling så startar vida weblogin. Stryper jag internetuppkopplingen står vida bara och tuggar får ej fram inloggningsrutan. Hjälp. Windows 7 är ej aktiverat kan det bero på det?
#1232455
Vida har aldrig fungerat för mig om jag inaktiverar nätverksanslutningen, så den delen är nog normal.
Det är inte bara så enkelt som att den tycker licensen gått ut? Tydligen vanligt att diverse Vidaversioner gick ut 2017-12-31 och måste "patchas". (Min betedde sig inte riktigt så, men jag har en äldre version.)
740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]