Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1231358
Jag är ute efter att köpa textilmattor till min bil till våren. Är det någon som har erfarenhet av dessa två, och kan ge ett utlåtande. Är de holländska nästan tre gånger mer värda än Biltemas :?:

https://www.bilmattor-online.se/5026-vo ... atten.html
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034299/
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
#1231365
Jag har, tro det eller ej, Biltema-mattorna i min bil sedan 3 år (eller nåt sånt). De har hållt förvånansvärt väl. Värt att notera är att jag fick de av en bekant efter lite mekhjälp. Han hade haft de i sin bil i drygt en säsong.

Denna vinter har jag av ren lathet låtit tygmattorna vara kvar i bilen, jag bytte alltså inte till gummimattorna när vinterpuckarna åkte på. Och visst har de hållit bra för grus och annat vinterguck.
När jag mottog de så var egentligen planen att jag vid tillfälle skulle nypa ett par original när tillfälle gavs men det har inte blivit av - jag har helt enkelt inte haft någon anledning till det.
#1231367
Jag har själv på min V70-11, okända märke/tygmattor) som jag köpte på jula en gång i tiden, dom har hållt sig i minst 6år och ser lika fräscha efter tvätt och dammsugning på sommaren. Har varit för lat för att inhandla gummimattor för vintern :oops:
#1231368
Tack "grillchips". Det lutar åt Biltema, åtminstone till att börja med. De är så billiga att, om man inte är nöjd, man kan komplettera med andra senare. Ha lite ombyte så att säga. :wink:
#1231374
Jag har haft Biltema mattorna också. Väldigt slitstarka men ganska sträv och "omysig" yta på dem.
#1231382
Perra83 skrev:KAN ju finnas mattor i fint skick på någon skrot.
Har tittat på Bildelsbasen, men just nu finns inget.
#1231385
Brukar ju vara lite si och så med färgmatchningen på dessa mattor, har sett en del här och det har avvikit en hel del från orginal. iaf de holländska
#1231387
Derank skrev:Brukar ju vara lite si och så med färgmatchningen på dessa mattor, har sett en del här och det har avvikit en hel del från orginal. iaf de holländska
Orginal är ju inte direkt svindyra, och håller väl en 3.4år ca, sedan brukar förarplatsen vara utnött, för mig iaf. Sportnattorna tycker jag är snyggast, vet dok inet om det finns sådanna till V40
#1231388
Nu har jag mörkgrått. Det är kanske lättare att matcha. Vad som helst är snyggare än gummiskålarna jag har nu som vintermattor

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]