Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
#1229504
Åk alltid med. Försäkringen gäller inte om de åker iväg med bilen.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1229533
Jag bytade in min V70 och handlaren la på 29000 visst det är en del men orkar inte hålla på med prutande köpare för den summan.
Bilen skulle rent krasst behöva ny vindruta ,nya bromsar runt om och 2 nya sommardäck.
Detta tror jag han räknade med i inbytet när han fluktade på bilen inifrån bilhallen och skulle jag sålt den privat hade jag kanske ändå fått lägga mig för ett skambud.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1229556
De allra flesta är beredda att betala mer för en bil hos handlaren än vad de är villiga att ge vid en privataffär.

Jag har sålt åtminstone en bil till handlare för mer än vad jag själv kunde få betalt. Att sedan handlaren klarade av att lägga på ännu mer och tjäna på affären är inget som stör mig.

Vid mina bilbyten så har jag sålt privat vid drygt hälften av tillfällena. I övriga fall har jag fått ett bud som varit tillräckligt bra från handlaren. Det är för mig skönt att slippa Blocketförsäljning. :D
av KARDOX
#1229564
Angående swish, om man lägger in en tillfällig gräns och sedan skickar för maximala summan och sedan tar bort gränsen och lägger in en maxgräns igen så kan man swisha återigen ett maxbelopp.
Funkade för mig, köpte bil privat för 180.000, höjde till maxgräns 150.000, swishade det, gick in och tog bort gränsen och lade in nytt tak på 30.000, och swishade även det. Mycket smidigt

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
av Lövet
#1229608
Det beror på vilken bank man har. Flertalet banker styr på max 150.000kr per vecka oavsett hur man sätter upp beloppen.
av hamre
#1232235
sura56 skrev:
snepo skrev:
Micce1980 skrev:Går bra om man orkar med alla skambud. Tycker det har blivit för bedrövligt. Då lägger jag inte ut tfn nr till att börja med. Endast mail
Förmodligen är det så många som jobbar på bilfirmor känner med :wink:

Hur som, sen finn ju "viköperdinbil.se" med, känns som ett mellanting mellan att annonsera själv och sälja till ÅF. Någon som testat de än?
Jajamen sålde min S80 till dom. Mycket smidigt. Jag lade ut den för 75 tkr på Blocket. Fick bud 50tkr hämtar direkt. Sen maila jag viköperdinbil. De gjorde en kort provkörning,titta på bilen inomhus. Ringde ett samtal till någon. Jag fick 72460 kr. Lustig summa jag vet. Pengarna hade jag efter två dagar. Sålde bilen på en Lördag. Fick skjuts till tågstationen. Detta var i Västerås. Kom på att det kanske var skatten,som gjorde den udda summan. Var lite över en månad kvar på skatten.
Har också sålt en bil via dom och det fungerar bra men det dom gör är ju att bilhandlare får bjuda på bilen medans man sitter där och väntar. Så det är inte viköperdinbil som egentligen köper bilen.

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatio[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]