Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av monarped
#1226224
Nissan quiasqui
Inlägg17 jan 2018, 16:20

Hej
Hittar inget bra nissanforum.
Köpt mej en nissan qaskay, en -11
Har 3 frågor om denna.
Ibland får jag upp en bild på baksätet med tre prickar som jag tror är bältena bak.,och ibland ett utropstecken och att den högra pricken är markerad.och ibland både den och i mitten.
Vad kan det vara som triggar bältesvarnaren ibland?
Den visar ochså temperaturen ute,och siffran blinkar.kan man få bort den,eller få den sluta blinka i alla fall?
Backkameran är lite glapp, o vill inte starta ibland. Då får man trycka till på växelspaken
Lite, så tänds den.
Sitter det nån brytare på spaken eller nått,som man lätt kan byta?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1226246
http://www.nogs.se/forum/
Vad är det för fel på denna som kom längst upp på en googlesökning av nissan forum?
av Lövet
#1226250
Det forumet verkar stendött. Inte ett enda inlägg 2018.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1226319
Aha kollade inte men om alla tänker så dör ju forumet.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av lennarte
#1226431
Nissan ??:-/ Vad hände med din Hyundai? Dottern hade en Qashqai +2 tror jag den hette. Alltså den större modellen, också -11 års modell med med dieselmotor. Hon var väldigt nöjd med den, men sålde den i somras till förmån för en Hyundai ?:-/ ??:-/ . Det är en X4 Tucson av -08 års modell, hon blev med häst.....och då behövs det bilar som "kommer fram" på andra ställen också
Användarvisningsbild
av lennarte
#1230649
Om man eftermonterar en backkamera så kopplar man den på backljuset (ligger en låda med "grejer" som ska monteras i 745-an och bak på båttrailern), förmodar att det är gjort så på originalmonterade också.
av Jeebus
#1232195
Hej, mina svar på dina frågor innan jag hi-jackar den här tråden :-DD

1. Jag har på en kassqai och den är löjligt känslig med bältesvarnaren, räcker med nåt kilo på sätet så larmar den i varenda gupp - man vänjer sig
2. Tror inte du kan stänga av halkvarningsfunktionen, grymt irriterande i början men man vänjer sig :wink:
3. Om du har manuell låda så sitter kontakten för backlyset på (i) själva växellådan, kan det vara så att du har ett glapp i själva kontakten kanske? Kollat om backlyset failar samtidigt som kameran?

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]