Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvo_740_GLT
#1222824
Jag måste väl sakna ett program i datorn eftersom jag jag inte få fram skisserna? Se bild
Bilagor
DSC_0828.JPG
DSC_0828.JPG (333.83 KiB) Visad 659 gånger
av Volvo_740_GLT
#1222834
Ok går jag in bland avinstallera program då och avinstallerar det där?

Skickat från min E6853 via Tapatalk
av Volvo_740_GLT
#1222878
Jag gick in på avinstallera progrom och klickade på aktivera eller inaktivera Windows-funktíoner och då finns det några stycken Framework.
- Kernel-Mode Driver Framework v1.11
- User Mode Driver Framework v 1.11
Klickar man på avinstallera program så finns det bara Framework 4.7.

Vilken ska man ta bort??
av Andreasace
#1223009
Volvo_740_GLT skrev:Jag gick in på avinstallera progrom och klickade på aktivera eller inaktivera Windows-funktíoner och då finns det några stycken Framework.
- Kernel-Mode Driver Framework v1.11
- User Mode Driver Framework v 1.11
Klickar man på avinstallera program så finns det bara Framework 4.7.

Vilken ska man ta bort??
v4.7Den högsta fungerande versionen ligger på 4.5.2 om man har behov at framework
av andersuw
#1223023
Truckdoktor skrev:Min Dice funkar bara med bil inkopplad...
Volvo_740_GLT skrev:Ok jag får testa det, men tack för all hjälp ändå.:-)
DiCEn får normalt sin ström via OBD-uttaget och funkar därför bara när den är inkopplad där. Men du borde kunna se att VIDA är konfigurerad för en viss DiCE även om den DiCEn inte ens finns i närheten. Så här ser övre vänstra hörnet på min VIDA-skärm ut även när jag använder VIDA utan DiCE.
VIDA - kommunikationsverktyg.jpg
VIDA - kommunikationsverktyg.jpg (29.13 KiB) Visad 1453 gånger
av Volvo_740_GLT
#1223107
Så nu fungerar allt som det ska. Var tvungen att uppgradera Explorer till version 11 så fungerade det till slut. Tack för all hjälp.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
av Familjebilen
#1223384
Volvo_740_GLT skrev:Så nu fungerar allt som det ska. Var tvungen att uppgradera Explorer till version 11 så fungerade det till slut. Tack för all hjälp.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Gott snack! Glad för din skull!

Vad gäller licensen ville jag bara skriva och bekräfta att tyskens guide fungerade väl, för er som har bekymmer med att logga in. Jag gjorde licensändringen i går och kommer numera att vara prenumerant till 2099-12-31. Troligen lever varken jag eller mina bilar då, men mitt VIDA kommer att vara mig troget ända ned i graven! (BE)
av S80_140HK
#1234821
Hm, nu har jag problem med mitt 2014D.

Antagligen har "min" licens också gått ut. Började med att ändra datum i textfilen i installationen, hjälpte inte. Ändrade datum i patchen och drog in den igen, funkar inte.

Tips?
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]