Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1223023
Truckdoktor skrev:Min Dice funkar bara med bil inkopplad...
Volvo_740_GLT skrev:Ok jag får testa det, men tack för all hjälp ändå.:-)
DiCEn får normalt sin ström via OBD-uttaget och funkar därför bara när den är inkopplad där. Men du borde kunna se att VIDA är konfigurerad för en viss DiCE även om den DiCEn inte ens finns i närheten. Så här ser övre vänstra hörnet på min VIDA-skärm ut även när jag använder VIDA utan DiCE.
VIDA - kommunikationsverktyg.jpg
VIDA - kommunikationsverktyg.jpg (29.13 KiB) Visad 1451 gånger
av Volvo_740_GLT
#1223107
Så nu fungerar allt som det ska. Var tvungen att uppgradera Explorer till version 11 så fungerade det till slut. Tack för all hjälp.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
av Familjebilen
#1223384
Volvo_740_GLT skrev:Så nu fungerar allt som det ska. Var tvungen att uppgradera Explorer till version 11 så fungerade det till slut. Tack för all hjälp.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Gott snack! Glad för din skull!

Vad gäller licensen ville jag bara skriva och bekräfta att tyskens guide fungerade väl, för er som har bekymmer med att logga in. Jag gjorde licensändringen i går och kommer numera att vara prenumerant till 2099-12-31. Troligen lever varken jag eller mina bilar då, men mitt VIDA kommer att vara mig troget ända ned i graven! (BE)
av S80_140HK
#1234821
Hm, nu har jag problem med mitt 2014D.

Antagligen har "min" licens också gått ut. Började med att ändra datum i textfilen i installationen, hjälpte inte. Ändrade datum i patchen och drog in den igen, funkar inte.

Tips?
av S80_140HK
#1235824
Tack. Blev dock att jag provade installera om hela VIDA, men nu får jag en annan error, "Could not connect to database".... :-(O)

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]