Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1221189
Det skulle de gjort för 10år sedan, idag rullar det ju knappt några etanolbilar och de flesta biltilverkare har ju lagt ner etanolspisarna
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1221196
Derank skrev:Det skulle de gjort för 10år sedan, idag rullar det ju knappt några etanolbilar och de flesta biltilverkare har ju lagt ner etanolspisarna
Alltid lika positiv :-)-)

Trevlig nyhet, har själv alltid kört på E85 på hemmaplan. Dock på resa uti Europa är det inte alltid lika lätt så brukar byta bränsle någon vecka innan avfärd.
Användarvisningsbild
av Derank
#1221199
ja, då blir det ca 10 för etanol och 14 för bensin och diesel, seriöst vad tjänar du på det, 50sek i månaden ? men visst det är ju pengar det ochså.........
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1221223
52:-/månad landar jag på enligt ett snabbt överslag. Spelar ju i det stora hela ingen större roll, men de 30Hk extra man får på etanol med autotech steg 1 gör att det lätt är värt det! :wink:
Användarvisningsbild
av Derank
#1221228
Ja, med Autotech skulle jag ochså kört på etanol oavsett vad den kostar. Men 95% här vågar ju inte trimma iaf, och då räknar jag inte Polestar, för det är i min värld waist of money
av Rådlös
#1221238
Micke1980: Du känner väl till den här sidan med tankstationer i Europa? http://www.etanol.nu/tanka.php
Sverige ligger klar etta med nästan 2000 stationer. Tvåa Frankrike och trea Tyskland. På senare år har Sydösteuropa kommit starkt, ser det ut som. Om man har en planerad resväg så kan man pricka in dom befintliga stationerna.
Och till dom som undrar, det säljs fortfarande nya E85-bilar i Sverige. Volkswagen säljer tre modeller.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1221246
Rådlös skrev:Micke1980: Du känner väl till den här sidan med tankstationer i Europa? http://www.etanol.nu/tanka.php
Sverige ligger klar etta med nästan 2000 stationer. Tvåa Frankrike och trea Tyskland. På senare år har Sydösteuropa kommit starkt, ser det ut som. Om man har en planerad resväg så kan man pricka in dom befintliga stationerna.
Och till dom som undrar, det säljs fortfarande nya E85-bilar i Sverige. Volkswagen säljer tre modeller.
Ah har nog missat den sidan. Nu är ju dock ”skadan” redan skedd för denna resan, väntar på färjan i Trelleborg nu. Men stort tack :-)-)
Bruten fjäder framvagn

arbetade. ( finns där inga möjlighet a[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Enklast är väl att ta en tumstock o m&au[…]

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]