Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1216929
Mitt intryck av GTE:n det lilla jag åkt i en var att det var tyst och gött med eldrift men att den var lite slö eftersom totaleffekten av motorerna i den årsmodellen begränsades rätt hårt när de jobbade ihop (dvs ingen full effekt + full effekt) och det är mycket vikt att släpa på. Bensinmotorn lät rätt andfådd vid omkörning. I och för sig inte på något sätt värre än en vanlig passat med någon av de lite mindre motorerna ens då.
av Lövet
#1216941
Hade du GTE knappen intryckt eller körde du i normalläge?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1216946
Lövet skrev:Hade du GTE knappen intryckt eller körde du i normalläge?
Inte jag som körde - men ägaren tryckte på nån sportknapp eller motsvarande och stämplade sedan ner foten i botten. Sen är den ju tung också. Inte upplagt för att kännas allt för piggt med andra ord. Men som sagt, inte sämre än någon halvstark diesel i mellansegmentet heller.
av Primus
#1216962
SBergdahl skrev:Mitt intryck av GTE:n det lilla jag åkt i en var att det var tyst och gött med eldrift men att den var lite slö eftersom totaleffekten av motorerna i den årsmodellen begränsades rätt hårt när de jobbade ihop (dvs ingen full effekt + full effekt) och det är mycket vikt att släpa på. Bensinmotorn lät rätt andfådd vid omkörning. I och för sig inte på något sätt värre än en vanlig passat med någon av de lite mindre motorerna ens då.
Vad gäller att den skulle vara slö så delar jag inte den uppfattningen. Jag har provkört ett par gånger och numera kör ca 6 mil i en egen. Självklart är det inte en sportbil.. :P . Men det är heller inte en slö bil, särskilt inte med tanke på tyngden. Ett problem den har är att få ned kraften i i backen. Den är så stark att det lätt blir hjulspinn. Jämfört med D6 så är ju elmotorn klart starkare vilket gör att den initiala kraften är klart mäktigare. Om det inte går upp i gummirök.. :mrgreen:

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]