Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1215788
Derank skrev:Jag kör min XC60 optimerat 250HK/500NM och på HVO, finns inget som kan ta skada av det. Nu kör jag inte enbart på HVO,
Som sagt: Förmodligen går det bra. Men du gör två saker som motorn inte är byggd för. Högre effekt och ett felaktigt bränsle.

Ju mer man pressar gränserna desto större blir riskerna.
Användarvisningsbild
av snepo
#1215842
Massabrassan skrev:
snepo skrev:Funderar på det. Kör Jagga,väntar på svar från Jaguarklubben,om det går att köra på det. Vill inte riskera nåt. Kostar för mycket med motorhaverier,om det skulle ske pga bränslet. Någon som vet/eller kör chippat med HVO? Kör själv med Dieselkraft box
Att chippa minskar ju tillverkarens marginaler, vilket även HVO eventuellt gör. Osannolikt att det blir problem, men ändå värt att tänka på.

Det är nog svårt för jaguarklubben att garantera att HVO funkar tyvärr. Jaguar Sverige lär nog inte hellee vara intresserade av att godkänna en gammal modell..
Är inte ute efter att nån kan garantera det. Ställde frågan om nån kör sin Jaguar på HVO,på Jaguarklubben.
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]