Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1234888
I dag fick jag bevis att detta, med handhållen mobil, inte är bra den hårda vägen, nästan. Jag gick från affären här i "byn" då en "dam" i en S 60 kommer farande med mobilen i handen. Jag såg henne när hon är kommer mot mig. Ser att hon är helt upptagen med sitt telefonerande. Tar därför ett steg åt sidan, men höger backspegel träffar mig. Då vaknade hon och tvärnitar och kommer flygande ut, fortfarande babblande i luren. Jag bad henne att ge fan i telefonen. Svaret blev att hon minsann hade simultankapacitet eftersom hon var kvinna. Jag frågade då varför hon inte vejde för mig. Jag fick inget svar, hon satte sig i bilen och for iväg fortfarande babblande i telefon ??:-/
#1234892
Herregud Sven, vilken jävla typ! Hur gick det med dig? Speglarna har ju lite rörelsemån förstås men är fortfarande hårda.
#1234918
Jo, det gick bra. Jag såg till att bara spegeln tog i mig så den fälldes in. Kunde gått mer åt sidan, men ville väcka henne. :lol:
#1234969
SvenB skrev:Jo, det gick bra. Jag såg till att bara spegeln tog i mig så den fälldes in. Kunde gått mer åt sidan, men ville väcka henne. :lol:
Snyggt gjort. Jag hade nog inte vågat, gäller ju att lita på att människan kör rakt.

Du ska inte polisanmäla för smitning? Det är det ju rent tekniskt om hon bara drog :-P
#1234990
polisanmäla för smitning är väl att gå till överdrift, han stod ju kvar för att markera, han kunde ju ha flyttat på sig, tycker det är mindre smart att ens stå kvar, nu antar jag att hon kom i mycket låg hastighet men iaf, hon kunde ju lika gärna ha svängt till och kört över honom.
#1234993
Derank skrev:polisanmäla för smitning är väl att gå till överdrift, han stod ju kvar för att markera, han kunde ju ha flyttat på sig, tycker det är mindre smart att ens stå kvar, nu antar jag att hon kom i mycket låg hastighet men iaf, hon kunde ju lika gärna ha svängt till och kört över honom.
Det var väldigt låg hastighet. Hon var helt inne i sitt telefonsamtal. Dessutom kunde jag, om hon svängt mer, flyttat mej ytterligare ut i vägrenen. Och smitning kunde det inte bli, hon stannade och klev ut. Det var jag som mer eller mindre ordagrant bad henne förpassa sig mot varmare trakter. Men jag vet var "hennes hus bor på natten".
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
#1234995
SvenB skrev:
Derank skrev:polisanmäla för smitning är väl att gå till överdrift, han stod ju kvar för att markera, han kunde ju ha flyttat på sig, tycker det är mindre smart att ens stå kvar, nu antar jag att hon kom i mycket låg hastighet men iaf, hon kunde ju lika gärna ha svängt till och kört över honom.
Det var väldigt låg hastighet. Hon var helt inne i sitt telefonsamtal. Dessutom kunde jag, om hon svängt mer, flyttat mej ytterligare ut i vägrenen. Och smitning kunde det inte bli, hon stannade och klev ut. Men jag vet var "hennes hus bor på natten".
Ge dig dit och ta ratten från bilen. Problemet löst! (I alla fall för en tid)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
V70 motor till 850

Det blir att flytta allt inkl kabelhärvor och[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]

Centrera subframe

Hej Återmontering av subframe efter byte av[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller annat[…]