Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vilken är din favorit bland finalisterna till "Car of the Year 2018"?

Alfa Romeo Stelvio
2
7%
Audi A8
1
4%
BMW 5-serie
4
14%
Citroën C3 Aircross
Inga röster
0%
Kia Stinger
2
7%
Seat Ibiza
Inga röster
0%
Volvo XC40
19
68%
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1225980
Är inte årets bil en europeisk grej? Har för mej juryn är från europa och bilen måste säljas i typ 5 länder? Isåfall tror jag det sitter långt inne att låta amerikansk industri vinna
av andersuw
#1225993
Ja Årets Bil är en europeisk företeelse. Men det räcker med att bilen säljs i Europa, den behöver inte tillverkas här. Och Kia är ju inte direkt något europeiskt märke men finns ändå med i toppen i år. Toyota har vunnit två gånger och Nissan en. Någon amerikanare har jag dock inte lyckats hitta i vinnarlistan och jag kan inte säga att jag saknar Tesla bland årets kandidater. ;-)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1226048
Model 3 är dock en kioskvältare sett till innovation och skapande, men mtp juryns medlemmar så är den nog inte allt för aktuell
av andersuw
#1226209
Med all sannolikhet fanns inte Tesla Model 3 tillgänglig i Europa när det bestämdes vilka bilar som var kvalificerade att delta. Bara ett fåtal har ännu tillverkats och Tesla ligger långt efter de ursprungligen planerade produktionssiffrorna. Vad som är särskilt innovativt med Tesla Model 3 i jämförelse med tidigare batteribilar har jag också svårt att se. Vad det i så fall skulle handla om är att bilen (om löftena infrias) inte kommer att vara så dyr i inköp som tidigare Teslor, vilket i sin tur främst beror på att den från början, i motsats till tidigare Teslor, designats för effektiv massproduktion och att Tesla också lyckats förverkliga den effektiva massproduktionen (vilket än så länge verkar lite oklart).
Användarvisningsbild
av Allinug
#1236840
Volvo XC40 vann Car of the Year 2018!

Och det var ju också detta forums favorit! Surprise, surprise! :D
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]