Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Vilken är din favorit bland finalisterna till "Car of the Year 2018"?

Alfa Romeo Stelvio
2
7%
Audi A8
1
4%
BMW 5-serie
4
14%
Citroën C3 Aircross
Inga röster
0%
Kia Stinger
2
7%
Seat Ibiza
Inga röster
0%
Volvo XC40
19
68%
Användarvisningsbild
av Allinug
#1214841
Nu har man utsett sju finalister till "Årets bil 2018" / "Car of the Year 2018": http://www.caroftheyear.org/winners/2018/nominees.php

Många fina bilar fanns som kandidater från början: http://www.caroftheyear.org/winners/2018/candidates.php

Vad tycker ni, har juryn valt ut rätt finalister?
Vilken av finalisterna tycker du ska bli årets bil 2018?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1214918
Ingen "fuskwagen"? Troligen är Polo bra, men jag gillar inte VW överhuvudtaget. Och inte dom flesta andra heller. :lol:
Range Rover? Nä jag hade nog plockat ut sju andra bilar. Hade behållit någon eller några. Men jag har inte klämt och känt på mer än ett par stycken. Så jag kan inte avgöra om det är rätt bilar som är valda.

Men visst hade det varit riktigt kul om Volvo skulle vinna! Det hoppas jag verkligen. :D
Användarvisningsbild
av Allinug
#1214991
Volkswagen-koncernen har med åtminstone Audi och Seat med bland finalisterna, men ingen Volkswagen.

Synd att inte Volvo XC60 gick vidare också. Den har ju fått fantastiska betyg på krocktester och frågan är om det ens går att få en bil mer krocksäker?
Användarvisningsbild
av Funk
#1220323
Det tar emot att säga det, men Kia Stinger verkar vara en trevlig bil...den kanske inte är en vinnare här men ändå.. Seat Ibiza skulle kunna vara en vinnare om man följer juryns vanliga mönster, men den känns gammal...så jag hoppas att förnuftet tar över och XC40 vinner.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Allinug
#1225331
Nu verkar det väl som att jag är värsta Kia Stinger-fantasten :lol: , men den liksom bara dyker upp överallt. Här är en krocktest med Kia Stinger:
. Det ser inte alltför illa ut.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]