Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212341
Undviker man Gamla stan slipper man åka Nissan Leaf eller Renault Zoe... :roll:
av Lövet
#1212343
Gamla stan låter ju inte så farligt (där finns ingen anledning att åka bil ändå) men det innebär ju i så fall också att Slussen blir oåtkomlig och man inte längre kan åka till Nacka utan att åka flera mil extra. Kul!

Sen är det ju oerhört intressant hur de ska försöka övervaka att plug-in hybrider faktiskt körs på el och inte med förbränningsmotorn...
Användarvisningsbild
av Derank
#1212374
är ju ännu en tandlös lag, ska man försöka införa något sådant kan man ju inte tillåta hybrider, det var fan det dummaste. och en miljözon i gamla stan....hur många åker bil i gamla stan lixom
Användarvisningsbild
av MartinS
#1212385
Skeppsbron och munkbroleden är väl ganska trafikerade?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1212418
10 miljarder skulle det kosta för Stockholmsbilisterna att byta upp sig till Euro 6 bilar som krävs för att överhuvudtaget besöka Stockholm hade man visst räknat ut i den senaste kalkylen. Mijözonerna har ju växt i senaste förslaget och har man inte Eurp 6 är man banlyst överallt.

Låter billigt tycker jag
Användarvisningsbild
av snepo
#1212436
VolvoB20 skrev:10 miljarder skulle det kosta för Stockholmsbilisterna att byta upp sig till Euro 6 bilar som krävs för att överhuvudtaget besöka Stockholm hade man visst räknat ut i den senaste kalkylen. Mijözonerna har ju växt i senaste förslaget och har man inte Eurp 6 är man banlyst överallt.

Låter billigt tycker jag
Härligt då frå man byta bil igen. älskar att byta bil
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1212446
Exyzäta skrev:
fjohan82 skrev:Undviker man Gamla stan slipper man åka Nissan Leaf eller Renault Zoe... :roll:
Du glömde Tesla.
Medvetet, i en Tesla uppfattas man inte som en miljöpartist. Det skriker MP om de andra två.... :roll:
MartinS skrev:Skeppsbron och munkbroleden är väl ganska trafikerade?
Munkbron ja. Skeppsbron är för tillfället inte öppen för genomfart för annat än bussar, mht ombyggnaden av Slussen. Det finns spårviddshinder vid Slussplan som effektivt hindrar privatbilister (ja, det går att passera dessa med tex en SUV).
Skulle nog våga påstå att Centralbron har fått ta den största trafik ökningen iom allt som sker vid Slussen, en sträcka som inte ens i går i nuvarande miljözoner för den tunga trafiken...
Användarvisningsbild
av joel80
#1212447
Fjohan82
Men du glömde då i allafall E-golf, Hyundai Ioniq, BMW i3 och Opel Ampere E.

Det här med hybrider är ju lite svårt.
Jag kan ibland få meddelande att pure inte är tillgängligt. Det händer inte jätteofta, men när gång ibland kan bilen tvinga sig att gå på diesel några km trots att man har el kvar.
Skulle ju vara typiskt om det hände i en sån zon. Nu har jag i för sig troligen hunnit byta till en riktig elbil innan dom sätter igång.. Men ändå..


Slussen kommer man väl fortfarande kunna komma åt via centralbron...?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]