- mån 04 dec 2017, 09:05
#1216223
Sen ska man veta att de hade prognoser kring både Södra Länken och Norra Länken som inte höll men än några månader. När det kommer nya vägar och restider minskar fylls det snabbt på med nya resande. Kolla trafikökningen på Roslagsvägen t.ex. Och man räknar med att hälften av ökningen vi sett i innerstan också beror på Norra länken.
https://mitti.se/nyheter/halften-av-tra ... ra-lanken/
Nya vägar föder mer trafik. Ibland har prognoserna på hur stora minskningarna ska bli varit lite väl positiva kan jag tycka.
I Södra länken går dom ut med "kövarning" och stänger nedfarter, ibland flera gånger i veckan.
Ett riktigt gissel för de som har den som pendlingsväg. :(
https://mitti.se/nyheter/trafik/tunneln-sjatte-morgon/
Men har vi tur löses det här långt före Förbifarten. :mrgreen: :mrgreen:
Får vi miljözoner försvinner ju rätt många bilar från vägarna i ett nafs! Då får folk som ska in till city börja åka kollektivt. ;)
Anderssuw har ett horn i sidan till mig från tidigare diskussioner och attackerar det mesta jag skriver. Hans "förklaring" till varför jag skulle ha fel är dåligt underbyggd och det finns ingen hållbar data. Det finns inte heller det som bevisar min tes, bara logik om hur en storstad fungerar och var flest arbetsplatser och bostäder finns. Anderssuw försöker få det till att hans teori skulle ha nån slags bevis i siffrorna, vilket den inte har.
Därmed inte sagt att jag har det heller, men jag han däremot varit rätt tydig med att det är vad jag tror kommer hända och att det här är en risk jag ser.
SvenB skrev:Vägverkets prognos säger inget om ursunget av trafiken. Inte heller om andel, utan det är antal fordon där.joel80 skrev:Att du skriver fler ord med samma obevisbara idé betyder inte att den blir mer sann. De är fortfarande bara dina egna tankar och tro.Och Vägverkets prognoser.
Sen ska man veta att de hade prognoser kring både Södra Länken och Norra Länken som inte höll men än några månader. När det kommer nya vägar och restider minskar fylls det snabbt på med nya resande. Kolla trafikökningen på Roslagsvägen t.ex. Och man räknar med att hälften av ökningen vi sett i innerstan också beror på Norra länken.
https://mitti.se/nyheter/halften-av-tra ... ra-lanken/
Nya vägar föder mer trafik. Ibland har prognoserna på hur stora minskningarna ska bli varit lite väl positiva kan jag tycka.
I Södra länken går dom ut med "kövarning" och stänger nedfarter, ibland flera gånger i veckan.
Ett riktigt gissel för de som har den som pendlingsväg. :(
https://mitti.se/nyheter/trafik/tunneln-sjatte-morgon/
Men har vi tur löses det här långt före Förbifarten. :mrgreen: :mrgreen:
Får vi miljözoner försvinner ju rätt många bilar från vägarna i ett nafs! Då får folk som ska in till city börja åka kollektivt. ;)
Fisch skrev:Joel80. Jag tycker nog att du är minst lika skyldig till att komma med förklaringar och briljanta idéer utan förekommande relevant bakgrund. Det är inte bara andersuw, som för övrigt får en guldstjärna i kanten för sin noggrannhet i redovisningen.Jag har skrivit tydligt att det är vad jag befarar och tror kan hända.
Anderssuw har ett horn i sidan till mig från tidigare diskussioner och attackerar det mesta jag skriver. Hans "förklaring" till varför jag skulle ha fel är dåligt underbyggd och det finns ingen hållbar data. Det finns inte heller det som bevisar min tes, bara logik om hur en storstad fungerar och var flest arbetsplatser och bostäder finns. Anderssuw försöker få det till att hans teori skulle ha nån slags bevis i siffrorna, vilket den inte har.
Därmed inte sagt att jag har det heller, men jag han däremot varit rätt tydig med att det är vad jag tror kommer hända och att det här är en risk jag ser.
Polestar 2 Dual Motor MY21
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389