- fre 17 nov 2017, 12:24
#1212254
Det ser inte ut som det skulle vara några större problem att byta. Kolla på sträckaren bara. Den nedre länken du har, är det en sådan kedja du har? Det är nog det starkaste i kedjeväg man kan ha, mångdubbelt starkare än en vanlig enkel "cykelkedja" som är allmänt idag. Mercedes, Mazda, Alfa Romeo har jag jobbat med på -70 - -80-talet dom hade dubbel "cykel" kedja. Gamla amerikanska V8-or däremot hade den typ av kedja som du har. Där bytte jag kamkedja en gång på en Ford Galax -54, då hade den gått över 40000 mil, vi bytte den bara för att vi bytte vevaxel (lagerhaveri), inte för att det var fel på den. Den var dock sliten, men hade nog gått mång mil till.
Bilderna i den första länken (Kia) visar en enkel "cykelkedja". Kan vara "schematiskt" ritat, men annars har Kia inte samma typ av kedja som Hyundai
Bilderna i den första länken (Kia) visar en enkel "cykelkedja". Kan vara "schematiskt" ritat, men annars har Kia inte samma typ av kedja som Hyundai
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V