Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av ingo86
#1211667
Hej, lyckas inte få kontakt med bilen, som ni ser på bilden så är kommunikationsrutan stängd? Någon som vet felet?
Bilagor
23D5BC35-A055-47F8-BB50-1E3471C3B17C.jpeg
23D5BC35-A055-47F8-BB50-1E3471C3B17C.jpeg (161.58 KiB) Visad 2939 gånger
av andersuw
#1211669
Det är något fel på din VIDA-installation och/eller dess DiCE-stöd. Även om du inte ens har DiCEn inkopplad på datorn bör den visa din DiCE-konfiguration längst upp till vänster under "Kommunikationsverktyg".
av qsecofr
#1211687
Kör du Vm-ware player?
har du kollat alternativet VM>Removable devices>Dice>Connect (Disconnect from Host) så att den är ansluten?

Om du inte kör Vm-ware vad säger Windows under enhetshanteraren, några enheter som inte har drivrutiner?

En person säger såhär om samma problem: Avinstallerade Net framework 4.5.1 och installerade Net framework 4 och då funkade det
av ingo86
#1211721
qsecofr skrev:Kör du Vm-ware player?
har du kollat alternativet VM>Removable devices>Dice>Connect (Disconnect from Host) så att den är ansluten?

Om du inte kör Vm-ware vad säger Windows under enhetshanteraren, några enheter som inte har drivrutiner?

En person säger såhär om samma problem: Avinstallerade Net framework 4.5.1 och installerade Net framework 4 och då funkade det

Avinstallerade net framework4.5.1 och installerade 4, detta gjordes dock efter vida installationen kan det påverka eller måste jag installera om vida tro?
av qsecofr
#1211739
ingo86 skrev:
qsecofr skrev:Kör du Vm-ware player?
har du kollat alternativet VM>Removable devices>Dice>Connect (Disconnect from Host) så att den är ansluten?

Om du inte kör Vm-ware vad säger Windows under enhetshanteraren, några enheter som inte har drivrutiner?

En person säger såhär om samma problem: Avinstallerade Net framework 4.5.1 och installerade Net framework 4 och då funkade det

Avinstallerade net framework4.5.1 och installerade 4, detta gjordes dock efter vida installationen kan det påverka eller måste jag installera om vida tro?
Vet ej, kolla denna tråden.
Där finns en hel del problemlösningar.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=68407
av ingo86
#1212460
qsecofr skrev:
ingo86 skrev:
qsecofr skrev:Kör du Vm-ware player?
har du kollat alternativet VM>Removable devices>Dice>Connect (Disconnect from Host) så att den är ansluten?

Om du inte kör Vm-ware vad säger Windows under enhetshanteraren, några enheter som inte har drivrutiner?

En person säger såhär om samma problem: Avinstallerade Net framework 4.5.1 och installerade Net framework 4 och då funkade det

Avinstallerade net framework4.5.1 och installerade 4, detta gjordes dock efter vida installationen kan det påverka eller måste jag installera om vida tro?
Vet ej, kolla denna tråden.
Där finns en hel del problemlösningar.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=68407

efter att ha läst lite och provat en del ska ska jag försöka speca lite vad datorn har för prog osv och vilka ändringar som är gjorda.

dator:
win 7 pro
service pack 1
dice usb driver x64
dice x64
isowiew
java 8
net framework 4
microsoft ODBC driver 11 sql server
microsoft SQL server 2008 r2
microsoft SQL server 2008 r2 native client
microsoft SQL server browser
microsoft SQL server VSS browser
windows driver package- SETEK AB (usb device) Dice hardware (01/31/2011 6.1.7600.16385)
internet explorer 8
brandvägg osv avstängt.

Den här rutan upptäckte jag i ie8 kan detta påverka?


tänker om jag ska prova att installera om vida nu när alla förutsättningar verkar vara de rätta?

hoppas verkligen på hjälp då jag suttit åtskilliga timmar och försökt lösa detta. är egentligen kass på datorer. :D
Bilagor
hh.jpg
hh.jpg (220.6 KiB) Visad 2917 gånger
av qsecofr
#1212524
Såhär ser det ut hos mig. Jag kör en färdig förpackad vm-ware version. Browsern är ie 8.0.7600.16385
Namnlös.png
Namnlös.png (77.54 KiB) Visad 2917 gånger
av pissmyra
#1213194
du kanske redan fått hjälp men såhär fick jag det att fungera.

nyinstallation av win7pro 64bit sp1
slå av brandvägg,antivirus och autouppdatering
uppdatera till internet explorer 11
installera jdk 9 64bit

installera vida
kör patchen
starta om datorn

plugga in dice i bilen
plugga in usb i datorn (vänta tills drivers är installerade)
starta vida-all-in-one som administratör

have fun! :)
av daekol
#1222275
Tänkte låna denna tråden istället för att skapa en ny. Batteriet i min laptop råkade ladda ur under tiden jag var inne i VIDA sist, dock hade jag ej DICE ansluten och var således inte uppkopplad mot bilen, jag kollade reparationsinstruktioner. Jag orkade inte sätta datorn på laddning just då utan lät det vara. Detta var för 4 dagar sen. Imorse laddade jag upp datorn och när jag sen startade den så öppnades VIDA direkt och jag var tillbaka inne i instruktionerna. Hur som helst så loggades VIDA ut så fort jag valde något annat, tänkte att det är väl bara att logga in igen men så var inte fallet. Så fort jag väljer log in så laddar den i några sekunder och sen blinkar explorer till lite snabbt och jag är tillbaka vid log in sidan. Är det så illa att jag måste ominstallera VIDA tro eller finns det någon annan lösning på detta?
av Andreasace
#1222323
daekol skrev:Tänkte låna denna tråden istället för att skapa en ny. Batteriet i min laptop råkade ladda ur under tiden jag var inne i VIDA sist, dock hade jag ej DICE ansluten och var således inte uppkopplad mot bilen, jag kollade reparationsinstruktioner. Jag orkade inte sätta datorn på laddning just då utan lät det vara. Detta var för 4 dagar sen. Imorse laddade jag upp datorn och när jag sen startade den så öppnades VIDA direkt och jag var tillbaka inne i instruktionerna. Hur som helst så loggades VIDA ut så fort jag valde något annat, tänkte att det är väl bara att logga in igen men så var inte fallet. Så fort jag väljer log in så laddar den i några sekunder och sen blinkar explorer till lite snabbt och jag är tillbaka vid log in sidan. Är det så illa att jag måste ominstallera VIDA tro eller finns det någon annan lösning på detta?
Vida 2014d har utgångsdatum 2017-12-31 kl 23:59
Bruten fjäder framvagn

Fick ett fjäderbrott på en V40 fö[…]

XC - Rear axle sensor

Har endast upplevt problemet en gång tidigar[…]

Motor 960 3,0 rycker ibland

När jag håller jämn fart vid ca 10[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]