- ons 15 nov 2017, 16:12
#1211771
Poängen är att den är mindre ädel än tråget och därmed äts upp av galvaniska strömmar _innan_ tråget gör det. Packningen byter du ju varje gång så det spelar mindre roll.
Däremot ska jag ärligt säga att det där med galvaniska problem har jag aldrig lyckats drabbas varken i oljetråg eller fälgar trots kopparpasta på stålbult bakom aluminiumfälgar vilket vissa påstår ska vara garanterat recept för katastrof.
Åker: Tesla M3 AWD LR och BMW 335CiA M-Sport cabriolet
Tidigare: Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i