Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1206402
Det jag funderar över är ju i vilken prisklass laddhybrider kommer hamna i på ex XC40, eller som jämförelse på modeller som har startpriser på ca 300 00:- (T3). Kommer dom bli billigare än intromodellen med T5 på en XC40 med samma utförande tro? Volvo har ju sagt att man ska komma med mindre motorer med laddhybrid. Skulle dom släppa alternativ i form av laddhybrid och dessutom lägre pris än ex T5/D4 så känns det ju som man vill vänta. Då får man både billigare XC40 samt mindre skatt. Sjukt svårt.

Någon som törs spekulera om priser? Volvo har ju varit sjukt dyr på detta område men befarar att man är tvingad att dra ner byxorna med tanke på rådande utveckling.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1206406
De sade väl tidigt att tanken är att priset ska ligga omkring en motsvarande icke-hybrid om jag minns rätt. Misstänker att det är långt kvar tills dess och att premiärpriset på ex T5 TE inte alls matchar en vanlig T5.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1206441
Funderar på samma!
Förmodligen får vi veta vid nyår. (väldigt osäker på T5 TE dock)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1206473
grillchips skrev:De sade väl tidigt att tanken är att priset ska ligga omkring en motsvarande icke-hybrid om jag minns rätt. Misstänker att det är långt kvar tills dess och att premiärpriset på ex T5 TE inte alls matchar en vanlig T5.
Ja men det jag undrar över är i så fall om priset på ex en T3 hybrid (om det nu kommer en sådan) kommer kosta mindre än en vanlig T5 bensinare?

Därför står jag i valet och kvalet nu, för jag tycke T5:an just nu med XC40 är lite väl saftig. Känns lite fel att lägga ut över 400 000 på en bensinbil nu, om det är så att Volvo kommer med semi alternativ som kommer kosta under eller lika mycket. Själva effekten på motorn skiter jag i. Jag vill ha bilen. Har en T3:a i dag och har inga problem med den. Men en T4 lär det i så fall bli eftersom jag vill ha automat.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1206476
volvobrasse: Det var så jag förstod det, att man skulle kunna välja att ha hybrid eller ej, för samma pris. Exempelvis T5 á 400k vs T5 TE á 400k. Jag hittar inte tillbaka till den artikeln nu men jag VET att jag läst det - däremot kan det likväl ha varit rykten så jag tar inte gift på det.
Och som jag sa tidigare så tror jag absolut inte att så blir fallet vid lansering utan det lär ske längre fram isåfall. Det är mina högst hypotetiska fem cent.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1206511
grillchips skrev:volvobrasse: Det var så jag förstod det, att man skulle kunna välja att ha hybrid eller ej, för samma pris. Exempelvis T5 á 400k vs T5 TE á 400k. Jag hittar inte tillbaka till den artikeln nu men jag VET att jag läst det - däremot kan det likväl ha varit rykten så jag tar inte gift på det.
Och som jag sa tidigare så tror jag absolut inte att så blir fallet vid lansering utan det lär ske längre fram isåfall. Det är mina högst hypotetiska fem cent.
Ah ok! Just nu hoppas jag och ber att det kommer bli möjligt att kunna boka T3/T4 åtmindstånde från årsskiftet och hinna få den innan sommaren.
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.