Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av andreas202
#1206173
Undrar om någon här har erfarenhet av läckande nivåmatic stötdämpare och besiktning.

Är det en klar två?

Bakgrundsinformation: Upptäckte igår när jag satte på vinterpjuxen på bilen att vänster bak har börjat få problem med att hålla tätt och jag har tänkt att jag skulle in och besiktiga i december då perioden börjar men inte om det kommer innebära att jag får två på det här för då får jag fixa det först i så fall.
Bilen ser inte trött ut i bak alls eller känns "sne svampig" när man kör.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1206249
Om besiktningsmannen ser det så bör han minst sätta det som bra att veta. Läcker oljan ut så fortsätter det tills den helt enkelt slutar att dämpa. Detta kan gå fort eller ta lite tid.
Själv har jag en gång fått ett påpekande, och en månad senare var dom sämre än en cykelpump.
av andreas202
#1206306
Okej, tack för svaren!

Jag såg det först när jag satte på sommardäcken att damasken hade släppt för att det var massa skit där lite söl, nu hade det då kommit mer men ändå inte mer än att skiten runt om kring var mörkare än övriga avlagringar. Men tack då vet jag att jag måste försöka lösa ett dämpar byte, om jag vill ha ett "rent" papper.

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]