Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1233048
Men är det så illa då? En range extender som enbart används när den behövs. Vi får inte vara alltför fasta i våra nuvarande beteenden, det är nog ett som är säkert. Att idén dessutom är att hyra dem enbart vid behov är också smart.
#1233068
Lövet skrev:Men är det så illa då? En range extender som enbart används när den behövs. Vi får inte vara alltför fasta i våra nuvarande beteenden, det är nog ett som är säkert. Att idén dessutom är att hyra dem enbart vid behov är också smart.
Håller med till 100%, det kan ju finnas många olika modeller, Tex en lättare man bara hänger på kroken som Thules cykelhållare som tar 4 cyklar. Den blir ju billigare då den inte kräver släpvagns reggning, besiktning, däck osv, och man behöver inte köra max 80 km som med släp.
#1233070
Å
joel80 skrev: Inga batterier i släptåg, utan en motor som går på etanol och kan ladda batterierna i bilen
Då känns det som att framtiden är tryggad för mig och min etanoldrivna 745-a även efter 2030 i alla fall..... vol:-)
Fast då finns det bara ren etanol (antar jag) så får jag nog "fixa till" motorn, det krävs ju nästan "dieselkompression" för att det ska funka fullt ut med E100. Annars får man göra som under gengas tiden, man får ha en flaska bensin med sig så man lätt kan starta när det är kallt :lol: :lol:
#1233102
Så länge det är en släpkärra och man måste köra 80 så går det snabbare att köra som vanligt o stanna o ladda varannan/var tredje timme.

Men med nått liknande du säger med en lättare sak som man sätter på kroken men som inte är en kärra kanske det skulle finnas en liten marknad. :)
#1233186
Alvarligt, vill ni åka runt med ett släp efter?

Det där tror jag inte på för fem öre.

Åka runt i stan och leta parkering med ett släp efter. Lycka till


Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
#1233191
Derank skrev:Alvarligt, vill ni åka runt med ett släp efter?

Det där tror jag inte på för fem öre.
Inte jag heller. Dessutom är det få batteribilar som är godkända för att dra släp. De allra flesta batteribilar får man inte montera dragkrok på.
#1233202
Det är ju det vi säger.. Lyckas dom få det till nått man sätter på dragkroken likt ett cykelställ eller sån där pack-box skulle det vara vettigare.
Som släpvagn tror jag inte på det.
(Egentligen tror jag behovet kommer vara för litet för att få ekonomi i även den andra lösningen.. men då är det i allafall en lösning som kan spara in tid för föraren.)

Man får montera krok på flera men inte dra släp (!). Flera som monterat krok på både Leaf och Tesla Model S, där dom hävdar att det bara är för cykelstället. Vet inte hur besiktningen ser på det..
Förhoppningsvis får vi se elbilar kommande året/åren med krok nu när batterierna/kapaciten börjar bli lite bättre.
#1233261
joel80 skrev:
Man får montera krok på flera men inte dra släp
Vet inte hur besiktningen ser på det..
Besiktningskravet för dragkrok har väl upphört.
#1233277
Sant. Men bilen måste vara typad ändå för krok. Det finns tyvärr flera hybrider/elbilar som inte är det. Då funkar alltså inte ens "cykelhållartricket".
#1233278
Attans :lol:
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 52

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]