- lör 18 nov 2017, 18:55
#1212618
Sen ska man (om man inte gör den hemma eller lokalt på macken...) transportera vätgasen till alla fem mackarna! ;)
Allinug skrev:Problemet med elektrolys av vätgas är att det går åt runt 3-4ggr så mycket el per km drivning av en vätgasbil jämfört med om du använder elen till en elbil.
El är en väldigt flexibel och effektiv energibärare. Man kan faktiskt framställa vätgas genom att använda el som energibärare, men det känns kanske som ett extrasteg om man har batteri, men om man inte har något batteri så...
http://www.atl.nu/teknik/jan-gor-sin-egen-vatgas/
Tänker man till ordentligt när man planerar infrastrukturen så kan man ha fordon som drivs på många olika sätt.
Sen ska man (om man inte gör den hemma eller lokalt på macken...) transportera vätgasen till alla fem mackarna! ;)
Polestar 2 Dual Motor MY21
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389
V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Min garagetråd Polestar 2: viewtopic.php?t=163389