- fre 20 okt 2017, 14:05
#1205817
Att använda andras kapital är normalt sett ingen varningsklocka, så sker alltid i startups. Jag blir orolig på riktigt däremot om tekniken är föråldrad eller marknaden stöder sig på protektionism eller nationella regler. Efterfrågan på batterier känns som ett förhållandevis säkert kort när man tittar på vad bilbranschen satsar på för tillfället. Det är också bra att vara tidigt ute.
Med detta sagt vill jag inte försvara något slöseri, sannerligen tvärtom. Men jag tror det finns betydligt sämre saker för staten att lägga pengar på (hur mcyket det nu är) än Northvolt. Att riva ett fungerande sjukhus och bygga Europas dyraste bredvid är ett. Att lägga 1 miljon per meter(!) för att rika östermalmskärringar ska kunna åka till NK med spårvagn är ett annat. Skulle tro att de ihop vida överstiger statens kostnader för Northvolt :cry:
Åker: Tesla M3 AWD LR och BMW 335CiA M-Sport cabriolet
Tidigare: Audi E-tron S-line, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line, Passat 2.0TDI 4M R-line, BMW E61 530xD, Subaru Outback 2,0d, V60 D3 Summum, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport, V60 D5 AWD, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i