- tor 19 okt 2017, 18:52
#1205620
Du försöker vinna diskussioner på att dissekera och minimera detaljer i ens inlägg.
Nej jag pratade inte om företagsekonomi. Jag pratade om bilköpares ekonomi och vad det kostar att ha bil. Att du känner att du måste försöka vinna även den kommentaren där du felaktigt påskriver mig vad jag säger är så trist. Stämningen i diskussioner med dig föpestas.
Du fattar nog också att bilden på solcellen lika gärna kan vara från vindkraft, vattenkraft, vågkraft eller vilken fossilfri kraftkälla som helst. Ytterligare ett exempel på där du försöker dissekera ett argument på en egentligen oviktig detalj.
Dina felberäkningar och vridningar på hur du tror elproduktion och vätgas påverkar har vi redan tagit. Jag försökte få dig att inte ta diskussionen kring det igen och istället kolla på det ekonomiska genom det jag skrev:
"Om vi bortser från vår olika uppfattningar om vad som är miljövänligt Andersuw så kan vi kolla lite på ekonomi."
Men du var tvungen att dra igång dina enligt mig helt galna teser en gång till. Kan inte folk få ta och läsa om det i den andra tråden istället för att vi ska upprepa allt igen?
Jag har inte lånat bilderna från Teslaclubsweden. Men såg att den fanns där också. Den har använts på hudratals sidor för att förklara vilken omväg vi tar om man ska köra på vätgas gjort via elektrolys.
Vi har fortfarande, oavsett alla dina länkar, en ökad förbrukning av el vid vätgasproduktion kontra att köra med det direkt i en elbil på 3-4ggr.
Du kommer inte undan att det går åt mer energi vid electrolys. Även de som förordar electrolys medger att det är det största problemet. En väldigt hög elergiåtgång.
Och att du anser att det är omöjligt att ladda en elbil fossilfritt men inga problem att göra vätgas.
Det är humoristiskt, men också lite tragiskt.
Nej jag pratade inte om företagsekonomi. Jag pratade om bilköpares ekonomi och vad det kostar att ha bil. Att du känner att du måste försöka vinna även den kommentaren där du felaktigt påskriver mig vad jag säger är så trist. Stämningen i diskussioner med dig föpestas.
Du fattar nog också att bilden på solcellen lika gärna kan vara från vindkraft, vattenkraft, vågkraft eller vilken fossilfri kraftkälla som helst. Ytterligare ett exempel på där du försöker dissekera ett argument på en egentligen oviktig detalj.
Dina felberäkningar och vridningar på hur du tror elproduktion och vätgas påverkar har vi redan tagit. Jag försökte få dig att inte ta diskussionen kring det igen och istället kolla på det ekonomiska genom det jag skrev:
"Om vi bortser från vår olika uppfattningar om vad som är miljövänligt Andersuw så kan vi kolla lite på ekonomi."
Men du var tvungen att dra igång dina enligt mig helt galna teser en gång till. Kan inte folk få ta och läsa om det i den andra tråden istället för att vi ska upprepa allt igen?
Jag har inte lånat bilderna från Teslaclubsweden. Men såg att den fanns där också. Den har använts på hudratals sidor för att förklara vilken omväg vi tar om man ska köra på vätgas gjort via elektrolys.
Vi har fortfarande, oavsett alla dina länkar, en ökad förbrukning av el vid vätgasproduktion kontra att köra med det direkt i en elbil på 3-4ggr.
Du kommer inte undan att det går åt mer energi vid electrolys. Även de som förordar electrolys medger att det är det största problemet. En väldigt hög elergiåtgång.
Och att du anser att det är omöjligt att ladda en elbil fossilfritt men inga problem att göra vätgas.
Det är humoristiskt, men också lite tragiskt.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13