Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1203786
underlättar helt klart.. kanske ska beställa en sats eller två. både för sommar- och vinterdäck.. slipper man skriva på undersidan eller bakom hjulet som i sin tur blir täckt efter några månader
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1203892
Perra83 skrev:Jag brukar skriva med vit tusch på slitbanan när ja skiftar mellan sommar och vinterdäck.
Bra idé. Just ju kritar jag på sidan på däcket, insidan så klart. Ser ju inte klokt ut när folk kritat på utsidan :lol:

Nexus skrev:Så de du köpte hjulen av berättade direkt vart länken fanns till företaget som säljer dessa.?
Känns mera som smygreklam. Vill du annonsera på forumet så tas det med admin.

Hattar med märkning för hjulen finns på tex Jula för 39:90:-
http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... ng-619172/
Ja det ser verkligen ut som att TS lagt en smygare :wink:

Bra tips om Jula. Har förövrigt hört eller läst om att de hattarna TS talar om gått sönder för lätt tidigare någonstans.

Kommer krita tills den tar slut, den har dock hållt i ca 20 år och har säkert 5 år kvar :D
Användarvisningsbild
av SvenB
#1203916
Jag använder små "plåtaktiga vimplar" som man sätter under ventilhatten. Jag haft dessa mer än 20 år, och de håller fortfarande. Bara att flytta dom från det hjul som skall på, till det hjul som ska i "förvaring".

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]