Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1203564
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dxq ... -lastbilar

Ja tack!! Då kanske vi kan komma undan kaosen i storstäderna när det snöar lite för snabbt och alla tradare fastnar i varenda uppförsbacke och glider i sidled över vägarna. :D

Även inhemska lastbilschaffisar bör väl kunna se vissa fördelar i det här? Man får kanske äntligen nån grej som ger ett litet övertag mot för utländska lastbilarna?
Skärmklipp 2017-10-10 21.13.06.png
Skärmklipp 2017-10-10 21.13.06.png (1.11 MiB) Visad 561 gånger
#1203578
Nu är ni ute o simmar !
Minska bilismen i större städer så ska ni se att inte lastbilarna inte är i vägen !
Gör det enkelt för er ! Häng med i en lastbil bara en dag så får ni se/lära vem som är problemet,
Flera år sen jag satt fast med min lastbil o det var en sketen bil som ställde till de för oss
#1203580
Och jag har fått vända och köra ett annat håll för att en långtradare hade "ställt sig" tvärs över vägen.
#1203581
intruder1400 skrev:Nu är ni ute o simmar !
Minska bilismen i större städer så ska ni se att inte lastbilarna inte är i vägen !
Gör det enkelt för er ! Häng med i en lastbil bara en dag så får ni se/lära vem som är problemet,
Flera år sen jag satt fast med min lastbil o det var en sketen bil som ställde till de för oss
Nu handlade väl ämnet inte riktigt om det samt har du något emot däck som främjar framkomligheten samt minskar olyckor?

Sen kan både personbilsförare och lastbilsförare hjälpa varandra mer, men det är ju ett annat ämne.

Jag välkomnar allt som förbättrar oavsett
#1203584
intruder1400 skrev:De är lag M/S däck på styr o driven redan ! Tidningar har svårt o hänga med när det är kontors nisse som tror bättre
Bra, då hänger jag bara på vinterdäcken fram på min FWD i år då :wink:

Men hur drabbar det dig negativt?
#1203585
Micce1980 skrev:
intruder1400 skrev:De är lag M/S däck på styr o driven redan ! Tidningar har svårt o hänga med när det är kontors nisse som tror bättre
Bra, då hänger jag bara på vinterdäcken fram på min FWD i år då :wink:

Men hur drabbar det dig negativt?
Ja då förmodar jag att du kör lastbil ? Följ med i en lastbil i vinter som slipper vi dumma kommetarer !
De enda som hjälper är i nästa steg snökjedjor ! Man vad gör du om bilar står redan på tvären framför ?
#1203586
intruder1400 skrev:Nu är ni ute o simmar !
Minska bilismen i större städer så ska ni se att inte lastbilarna inte är i vägen !
Gör det enkelt för er ! Häng med i en lastbil bara en dag så får ni se/lära vem som är problemet,
Flera år sen jag satt fast med min lastbil o det var en sketen bil som ställde till de för oss
Nej jag tror inte vi är ute och simmar. Visst skulle lastbilar och bussar komma bättre fram med mindre bilar i städerna. Men du kan väl inte gått dig förbi att även på platser med mindre trafik sitter lastbilar och bussar fast på vintern. Och ja, jag har kört lastbil och även ledbuss.
#1203588
det var väl krav redan 2011-12 på drivhjulen iaf, om jag inte mins helt fel. Och skylla på vinterdäck är ju bara löjligt, jag säger som intruder, prova själv

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]