Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av fyrahjul
#1203200
Hej all! Var ligger leveranstiden på nu vid en nybilsbeställing, rent generellt? Säljaren säger ca 5 månader. Kan det verkligen stämma? :shock:
av fyrahjul
#1203225
Exyzäta skrev:Tror du han ljuger?
Haha i en av 10 posts här så dyker det alltid upp något troll med en motfråga som fyller 0 funktion :D Nä det tror jag inte. Huruvida han ljuger eller ej är inte intressant. Men kanske att han missbedömder och möjligtvis att infon är annan från folk som nyligen fått sin bil här? Vad tror du?
av Lövet
#1203244
Varken Volvo eller någon annan tillverkare har system som kan svara för när bilen kommer innan den är beställd. Det innebär att allt säljaren kan veta är hur lång tid andra redan beställda bilar har tagit på sig.

Även med den mycket knapphändiga informationen vet han mer än någon här så frågan är väl högst relevant varför du tror han skulle ljuga?

Det finns heller inget generellt svar. Nylanserade modeller har alltid mycket längre leveranstider än redan etablerade. 5 månader är ingenting för en nylanserad modell men kanske något högt för en etablerad modell. Det skulle med andra ord vara av stor betydelse om du specificerade vilken modell du avser?
av fyrahjul
#1203303
Lövet skrev:Varken Volvo eller någon annan tillverkare har system som kan svara för när bilen kommer innan den är beställd. Det innebär att allt säljaren kan veta är hur lång tid andra redan beställda bilar har tagit på sig.

Även med den mycket knapphändiga informationen vet han mer än någon här så frågan är väl högst relevant varför du tror han skulle ljuga?

Det finns heller inget generellt svar. Nylanserade modeller har alltid mycket längre leveranstider än redan etablerade. 5 månader är ingenting för en nylanserad modell men kanske något högt för en etablerad modell. Det skulle med andra ord vara av stor betydelse om du specificerade vilken modell du avser?
Vem har sagt att jag tror att han ljuger?? Vad kommer det ifrån? :D :D :D :D Modellen som det gäller är en XC40.

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]