Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1202965
SvenB skrev:Jag har aldrig provkört en bil som jag tänkt beställa. Jag tycker det är meningslöst. Inte ens då jag köpt begagnat. Men jag har å andra sidan alltid köpt av en handlare, och då fått garanti på bilen. Min nuvarande V40, stod kvar i bilhallen, och det var jag som körde ut den på leveransdagen som var samma dag jag skrev på den :)
Jo men det enda jag är lite orolig för är det fakto att bilen är byggd på helt ny plattform, förmodligen en ganska ny (körkänsla?).

Hela bilen i sig är ju inte ens utvärderad (provkörd) av vare sig personer eller journalisterBild
Användarvisningsbild
av SvenB
#1202971
Det låter lite klurigare. Men som jag uppfattar det så är bilen i stort sätt original, förutom introduktionpaketet. Kan du inte få beställa med förbehåll av en provkörning du gör så fort det finns demobilar?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1202984
SvenB skrev:Det låter lite klurigare. Men som jag uppfattar det så är bilen i stort sätt original, förutom introduktionpaketet. Kan du inte få beställa med förbehåll av en provkörning du gör så fort det finns demobilar?
Man skulle kunna fråga men tvivlar att det går!
Användarvisningsbild
av SvenB
#1202998
volvobrasse skrev:
SvenB skrev:Det låter lite klurigare. Men som jag uppfattar det så är bilen i stort sätt original, förutom introduktionpaketet. Kan du inte få beställa med förbehåll av en provkörning du gör så fort det finns demobilar?
Man skulle kunna fråga men tvivlar att det går!
Inte otroligt om de nekar, men förstår inte varför. Det kan väl inte skada om de får leverera till en annan kund som kanske inte hinner få en bil före 1/7 annars, ifall du skulle "hoppa av".

@White , Så länge är det faktist […]

@White , Det är tillfredsställande ;-)[…]

Mer info. Jag hittade en youtubefilm som handlar […]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Såg på protokollet att du också[…]