Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1202655
Hej.
Köpt mig en S80 från 2002 men farthållaren fungerar inte. Någon som vet vad som ofta är felet?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1202656
GLIZ skrev:Hej.
Köpt mig en S80 från 2002 men farthållaren fungerar inte. Någon som vet vad som ofta är felet?
Finns inget standardfel på den vad jag vet. Den sköts av bilens datorer. Vissa felkoder gör att farthållaren inte kan aktiveras. Du behöver alltså läsa ut felkoder med ett Volvospecifikt verktyg te x Vida.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1202691
Vad ska jag tänka på om jag köper ett verktyg för att läsa felkoder? Finns lite olika på wish men duger dom eller behövs det något annat?
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1218104
Lucif3r skrev:VIDA + DiCE.
Va iväg och scannade i går(200kr). Kontakten till farthållaren vid kopplingen trasig. Indikation att tändspole #3 varit trasig.
Sedan när jag skulle hem från affären startade inte bilen igen. Började i förrgår. Ny tråd om det. "Bränslepump"
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1245378
GLIZ skrev:
Lucif3r skrev:VIDA + DiCE.
Va iväg och scannade i går(200kr). Kontakten till farthållaren vid kopplingen trasig. Indikation att tändspole #3 varit trasig.
Sedan när jag skulle hem från affären startade inte bilen igen. Började i förrgår. Ny tråd om det. "Bränslepump"
Nu är farthållaren hel. Köpt en donatorbil.
S80/99. Ny tråd, Dörrar i baklås

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Jag svarade i din tidigare tråd också […]

ABS-lampan är åter och ett tag trodde j[…]

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]