Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1202083
Hej! Har gått i tankarna att beställa en XC40. Problemet är ju att den inte kommer gå att provköra fören efter årskiftet. Beställer man en XC40 då får man en MY18. Den levereras runt slutet på februari eller mars.

Samtidigt kommer MY19 i mars. Sjukt kort årsmodell denna gång. Och jag undrar vem beställer en MY18? Fattar inte vitsen, bilen blir ett år äldre omedelbart i princip istället för att vänta typ 2-3 månader extra?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1202113
volvobrasse skrev:Samtidigt kommer MY19 i mars.
Är det inte så att den presenteras i mars. Och kan levereras i september/oktober "som brukligt"???? Eller det är "bara" den extra utrustade exklusiva XC40 som kan beställas nu och dom "vanliga" kommer senare. Dom kommer ju att registreras som årsmodell -18 i vart fall.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
#1202118
Nej, jag har pratat med en säljare på Volvo. Den kommer officiellt till alla återförsäljare vecka 5. Dvs 2018. Du kan dock beställa den redan nu. Beställer du den nu så levereras den januari/fabruari. Men det gäller alltså nuvarande intromodeller. Däremot kommer du kunna beställa 2019 modellerna i mars, dom börjar tillverkas i april enligt honom.

Han höll med om att det är ganska crazy upplägg. Köpa en 2018 är ju vansinnigt då det gäller XC40 detta kommande år.
av Calva14
#1202162
En anledning är väl att man vill vara säker på att få ut sin skitiga fossilare innan sommaren...
Användarvisningsbild
av lennarte
#1202175
volvobrasse skrev:Han höll med om att det är ganska crazy upplägg. Köpa en 2018 är ju vansinnigt då det gäller XC40 detta kommande år.
Men MY18 är väl fortfarande bara den specialmodellen som det skrevs om när den premiärvisades, Eller du kan även beställa dom "billigare" modellerna?? Eller du får en MY19 då???
Användarvisningsbild
av SvenB
#1202186
Jag tror nog att de får ut hela produktionen av My -18 ganska fort. :D
Användarvisningsbild
av SvenB
#1202188
Calva14 skrev:En anledning är väl att man vill vara säker på att få ut sin skitiga fossilare innan sommaren...
"Skitiga fossilare"? Kommer den som el-bil direkt :?:
av Calva14
#1202190
Jag menar att jag hellre beställer en T5 nu, plockar ut den till våren och får befintliga skattereglerna. Väntar man på MY19 så blir det mångdubbel skatt för precis samma bil. Visst kommer Inscription till MY19 men den lilla skillnaden st innebär är i min värld inte värd den skatteskillnaden.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1202191
Jag skämtade lite bara. :D
av Calva14
#1202197
Haha, jag förstod det men insåg samtidigt att mitt tidigare inlägg kanske inte var övertydligt heller, seg i huvudet idag så jag kommunicerar på cro magnon-nivå...

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]