Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1196409
Riktiga Poliser ute i trafiken? Det kan vara trevligt! Trött på att prata med dom där fartkamerorna. Brukar inte svara på tilltal. :lol:
#1196453
Nu på eftermiddagen hade de nykterhet- och körkortskontroll på Arlanda.
#1196531
Steffe3 skrev:Tro't eller ej ;p Men man börjar ju undra när man har kört i drygt 5 år utan ens en blåskontroll.
Jag har fått blåsa två gånger på tio år med körkort. Första gången vid utfarten från Arvikafestivalen. Kändes rätt vettigt att de stod där faktiskt. Andra gången välförtjänt då jag vinglade till framför näsan på en polisbil. Sådär som åtminstone jag gör ibland när jag tappar fokus ett ögonblick och bilen hinner glida ut mot den räfflade linjen innan jag styrt tillbaka.
#1196785
GT-mannen skrev:- med fokus på dom som kör lite över hastighetsgränsen.
Bra, men dom får gärna ÄVEN fokusera på dom som kör långt över fartgränserna - och gärna även andra trafikfarliga beteenden i trafiken. Fast då skulle väl stora delar av hantverkarbranschen stå utan körkort.. :roll:

/M
#1196788
Om man skulle fokusera på allt trafikfarligt beteende så lär det inte bli många kvar på vägarna... :mrgreen: Varken motorfordonsförare eller cyklister. :wink:
#1196789
Steffe3 skrev:Tro't eller ej ;p Men man börjar ju undra när man har kört i drygt 5 år utan ens en blåskontroll.
Haft körkort i drygt 25 år och blivit stannad en gång, och det va på väg till BB med första dottern av alla tillfällen. Det är enda gången nån frågat efter körkortet så om det åker runt folk utan körkort verkar ju risken att åka dit ganska minimal.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]