Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Antal drivande hjul är av mindre betydelse, där är det mer vikten och markfria gången som spelar in. T ex en rockcrawler skulle säkerligen klara sig galant där med "endast" 4-hjulsdrift, tack vare den löjligt låga vikten tillsammans med den markfria gången.Jag tycker lastbilen med drivning på 4 axlar 12 hjul klarar sig bra, den drar ju dessutom loss andra fordon.
Ett bruks/trafikfordon skulle aldrig klara sig där, oavsett 1, 2, 4 eller 40 drivande hjul.
Lucif3r skrev:Ett bruks/trafikfordon skulle aldrig klara sig där, oavsett 1, 2, 4 eller 40 drivande hjul.
VolvoB20 skrev:Till sådana långa sträckor använder man helikopter. Annars tar man till en DT-30.Lucif3r skrev:Antal drivande hjul är av mindre betydelse, där är det mer vikten och markfria gången som spelar in. T ex en rockcrawler skulle säkerligen klara sig galant där med "endast" 4-hjulsdrift, tack vare den löjligt låga vikten tillsammans med den markfria gången.Jag tycker lastbilen med drivning på 4 axlar 12 hjul klarar sig bra, den drar ju dessutom loss andra fordon.
Ett bruks/trafikfordon skulle aldrig klara sig där, oavsett 1, 2, 4 eller 40 drivande hjul.
Rock Crawler. Skogsmaskin eller bandvagn tror jag vore rätt jobbiga och opraktiska om man ska frakta 20-30 ton förnödenheter hundratals mil över den sibiriska tundran till avlägsna städer. rockcrawler lastar på tok för lite och köra bandvagn eller skogsmaskin 500 mil tar ju evighet.
På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]