- fre 01 sep 2017, 13:05
#1195114
Har då en gammal V70 som jag inte får såld.
Nu gör inte det någonting då en försäljning bara gör att jag skjuter ett problem framåt.
Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag ska tänka på bara.
Första direkta frågan är då övertäckning.
Alla "experter" säger att jag MÅSTE ha en pressening över den. Detta ifrågasätter jag.
Bilen är trots allt en -02 som gått 21500 mil. Den är nyvaxad, enbart för att skydda lacken då den ändå är så sliten att den skulle behöva en nylack för att se bra ut.
Då är ju frågan om vad presseningen fyller för funktion? För lacken bryr jag mig inte om o vad är skillnaden mellan långtidsförvaring mot att ha en bil, stående ute om nätterna? Tycker själv att bilens dränage bör stå emot väder o vind precis som med en parkerad bil.
Det jag ska ha klart är då.
* Släckta tvåor från besiktngen.
* onödig rekond som känns bra när den ska tas i bruk igen.
* Ställa den på pallbockar
* Lyfta in batteriet i värme
* Bilen är hemmanyservad.
Nästa problem är kylvätskan. Just nu ligger den på -15. Vad är faran om den fryser o sedan tinar innan uppstart? Har själv aldrig bytt på en bil utan bara sett på när det gjorts.
Något mer jag bör tänka på?
Nu gör inte det någonting då en försäljning bara gör att jag skjuter ett problem framåt.
Jag skulle vilja ha lite tips på vad jag ska tänka på bara.
Första direkta frågan är då övertäckning.
Alla "experter" säger att jag MÅSTE ha en pressening över den. Detta ifrågasätter jag.
Bilen är trots allt en -02 som gått 21500 mil. Den är nyvaxad, enbart för att skydda lacken då den ändå är så sliten att den skulle behöva en nylack för att se bra ut.
Då är ju frågan om vad presseningen fyller för funktion? För lacken bryr jag mig inte om o vad är skillnaden mellan långtidsförvaring mot att ha en bil, stående ute om nätterna? Tycker själv att bilens dränage bör stå emot väder o vind precis som med en parkerad bil.
Det jag ska ha klart är då.
* Släckta tvåor från besiktngen.
* onödig rekond som känns bra när den ska tas i bruk igen.
* Ställa den på pallbockar
* Lyfta in batteriet i värme
* Bilen är hemmanyservad.
Nästa problem är kylvätskan. Just nu ligger den på -15. Vad är faran om den fryser o sedan tinar innan uppstart? Har själv aldrig bytt på en bil utan bara sett på när det gjorts.
Något mer jag bör tänka på?