Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1236098
fjohan82 skrev: Det är nog inte så många som vet med 100% säkerhet.
Brukar vara så att från en dag till en annan är ett visst alternativ borta från Bygg-sidan...
Är det inte sagt att iochmed introduktionen av "mildhybrider" så försvinner biogas? :cry:
av Lövet
#1236102
Volvo har beslutat att de ska bort och ersättas med hybrider.
Vill du åka biogas framöver finns exempelvis A4 g-tron. Tyvärr med 25 liters bensintank :cry:
av Lövet
#1236109
Ska du köpa privat eller leasa? (Kanske du skrivit men jag glömt). A4 finns för företag från 381'. V90 Bi-Fuel kostar 388'. https://www.audi.se/se/web/sv/customer- ... di-a4.html
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1236111
Lövet skrev:Ska du köpa privat eller leasa? (Kanske du skrivit men jag glömt). A4 finns för företag från 381'. V90 Bi-Fuel kostar 388'. https://www.audi.se/se/web/sv/customer- ... di-a4.html
Privat, antingen köpa eller leasa inte bestämt till 100:a.
Har för mig att jag sätte ihop en A4:a liknande v70:in idag och det landade på 600+, men som sagt känns som den är för liten.
av Lövet
#1236112
Kolla inte på listpriserna på Audi. Det skiljer inte sällan 100.000kr för vad som står som listpris och vad bilarna rullar ut ur hallen för. Rabatterna är enorma. Testa en offert hos ÅF får du se.

Om du ska köpa skulle jag inte gå i närheten av en gasbil oavsett men det är en annan historia förstås.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1236120
Lövet skrev: Om du ska köpa skulle jag inte gå i närheten av en gasbil oavsett men det är en annan historia förstås.
Ja det misstaget kanske man bara gör en gång :shock: :oops:
Är dock väldigt nöjd med både bilen och bränslet.
av Malmstroem
#1236146
Rabatterna på Audi är bra så länge du vill ha en av kampanjbilarna. Jag har tittat på en A4 med 250-hästars bensinmotor och manuell låda. Den blev signifikant dyrare än samma bil med automat — som det finns kampanj på. Nu vill jag ha manuell, så det lär inte bli en Audi för mig.
Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1239022
Fått en offert på en GTE, får nog få tummen ur och få till en rejäl provkörning.
Bilagor
Capture_2.JPG
Capture_2.JPG (67.25 KiB) Visad 327 gånger
Capture.JPG
Capture.JPG (131.54 KiB) Visad 328 gånger
Capture.JPG
Capture.JPG (46.98 KiB) Visad 327 gånger
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]