Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1213807
Jag har en Packline SUV 2.0 med ett par Whispar på en Audi A6 allroad. Det är bara ett par centimeter mellan lådan och taket. Det ser bra ut, men jag har inskaffat ett par Thule Wingbar för att få lite mer luft mellan box och tak.

Det blev helt enkelt tystare i bilen med lite mer avstånd till takboxen.

Jag har just införskaffat rätt fästen till Wingbar för XC90 och kommer att ha Packlineboxen på dessa.
#1213877
Malmstroem skrev:Jag har en Packline SUV 2.0 med ett par Whispar på en Audi A6 allroad. Det är bara ett par centimeter mellan lådan och taket. Det ser bra ut, men jag har inskaffat ett par Thule Wingbar för att få lite mer luft mellan box och tak.

Det blev helt enkelt tystare i bilen med lite mer avstånd till takboxen.

Jag har just införskaffat rätt fästen till Wingbar för XC90 och kommer att ha Packlineboxen på dessa.
Då kanske jag får tänka om, det blir ju rätt drygt med ett malande ljud i 80 mil.
#1213944
Jallemet skrev:Då kanske jag får tänka om, det blir ju rätt drygt med ett malande ljud i 80 mil.
Kombon jag har enligt ovan är den tystaste jag haft hittills, såvida det inte blåste hörde jag det inte alls på autobahn i somras.
#1213986
Micce1980 skrev:
Jallemet skrev:Då kanske jag får tänka om, det blir ju rätt drygt med ett malande ljud i 80 mil.
Kombon jag har enligt ovan är den tystaste jag haft hittills, såvida det inte blåste hörde jag det inte alls på autobahn i somras.
Autobahn är nog en bra plats för boxtest, både för ljudnivå och fastsättning Bild
#1213992
Jallemet skrev:Autobahn är nog en bra plats för boxtest, både för ljudnivå och fastsättning Bild
I allra högsta grad :wink: kör till och med ett spännband över när jag packat den.
IMG_6111.JPG
IMG_6111.JPG (11.21 KiB) Visad 3224 gånger

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]