Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1191720
det finns folk som går på allt, annars skulle det ju inte finnas en marknad för dessa bedragare, det är ju bara ta nigeriabreven tex, det gör det ju för att de tjänar pengar på det, annars skulle de slutat skicka ut dom för 20år sedan.

Sedan kan man tycka vad man vill om foilks naivitet.
#1191721
Vissa bedragare är sjukt bra på att skapa förtroende. Alla ser inte ut eller agerar som skummisar så att man höjer varningsflagg. Jag tror det finns rätt många som inte alls ska ses som dumma eller "går på allt" som blir bedragna på det här viset, och att p.g.a inställning som ovan ibland inte ens anmäler det då det är skämmigt och det finns en "shame-kultur" kring det.

Det gynnar tyvärr bara bedragarna.
#1191970
Min undran är hur det hela går till? Det är ju inte så lätt att sno en bil även om man får nycklarna. Det ska ju registreras om erc. Eller är det så att de får personerna att skriva över bilen på dem utan att ha fått pengarna?
#1192001
Läs eller lyssna på radioinslaget. Så här förklarar polisen:
"Den så kallade förmedlaren, som egentligen är en bedragare, agerar så att säljaren ska slippa alla besvär med att hantera papper och transaktioner.

– De dyker upp och hämtar din bil. Och ofta vill de att du ska skriva under överlåtelsen till den nye ägaren för att det ska bli smidigt i nästa led.

– Konsekvensen är att din bil redan då har försvunnit från ditt ägande och har gått över till nästa person. Och du får inga pengar för besväret, säger Jan Olsson."

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]