Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
#1191586
Jag som lågutbildad har inga problem att köpa en ny Volvo. Jag får helt enkelt slita lite mer för att ha råd. Ni vet kvällar, nätter, helger, julhelger, nyårsafton, påsk mm.
Farsan och brorsan har kört Renault i många år och jag har bara haft Volvo förutom några lekbilar.
En bil måste va snygg och vara bra. Dacia har ingen som är i närheten av mina önskemål.
KIA har några snygga med GT beteckning men en kompis har åkt och kört en och upplevde den som plastig och bullrig.
Blåsippor är fina :D
Användarvisningsbild
av Allinug
#1191599
Ja, vad politiken anbelangar så känner jag så här just nu:



Och varför skulle jag vilja köpa en ny Volvo? Som ni ser i filmen så är det ju 240 man ska köra för att vara cool! :D
Användarvisningsbild
av lennarte
#1191621
Allinug skrev: Och varför skulle jag vilja köpa en ny Volvo? Som ni ser i filmen så är det ju 240 man ska köra för att vara cool!
Joo, den är ju verkligen kult nu. Det var den redan under tiden den tillverkades, den "överlevde" ju t.o.m efterföljaren (740) med ett år
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1191671
Ligger en 240 Turbo ute på Tradera där högsta bud nu är 150.000 med 3 dagar kvar på auktionen, köper mycket hellre den än en Dacia...
Och vänster är inte min kopp te.

Mike
Användarvisningsbild
av lennarte
#1192255
mikethebik skrev:Och vänster är inte min kopp te.
Det där med vänster och höger, känns det inte lite gammalt och "mossig"? Jag tycker bättre om färger. Har alltid röstat blått fast jag för det mesta kört Volvo av äldre modeller, just nu en "äkta" sossecontainer, fast jag känner mig nog mer grön. Ska nog rösta rött (Annie Lööv) nästa gång.... :lol: :-)-)
Känns lagom grönt
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1192342
lennarte skrev:
mikethebik skrev:Och vänster är inte min kopp te.
Det där med vänster och höger, känns det inte lite gammalt och "mossig"? Jag tycker bättre om färger. Har alltid röstat blått fast jag för det mesta kört Volvo av äldre modeller, just nu en "äkta" sossecontainer, fast jag känner mig nog mer grön. Ska nog rösta rött (Annie Lööv) nästa gång.... :lol: :-)-)
Känns lagom grönt
Du är inne på ett spår där, min Volvo 740 -90 är blå, samma som min partifärg, får skippa vänster och höger fortsättningsvis!
Fast XC70: är vackert röd, och C70:n är mörklila (cassis pärlemo) vete fan hur det blir då :D

Mike
Användarvisningsbild
av joel80
#1192355
Så länge folk kan förstå att man inte ska rösta brunt... :/
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1192357
joel80 skrev:Så länge folk kan förstå att man inte ska rösta brunt... :/
Huvudsaken är att vi tillåts rösta, och på vad och vilken vi behagar!!!!

Mike
Användarvisningsbild
av lennarte
#1192360
joel80 skrev:Så länge folk kan förstå att man inte ska rösta brunt... :/
Du har nog en poäng där.....
mikethebik skrev: Huvudsaken är att vi tillåts rösta, och på vad och vilken vi behagar!!!!
Mike
Vi ska tacka dom som tackas bör (ingen nämnd och ingen glömd) för att vi kan skriva så här. Det är inte i så hemskt många länder man kan göra det. Men nu blev det kanske lite väl utanför.... :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Det är inte ett kass hjullager? Da pleier […]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-) Du hinner väl änd[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Nej inte hos volvo. Anledningen till att jag &au[…]

Bakfjädrar.

Jag har bytt bakfjädrar på min XC70 med[…]