- fre 11 aug 2017, 20:05
#1190901
Spenderade ett par timmar på två av mina lokala skrotar idag för att eventuellt hitta något matnyttigt till någon av mina Volvobilar, t.ex hitta en generator och AC-kompressor till C70:n att "lägga på lager"., Första besöket visade en S70 med en fin inredning, men inget matnyttigt för övrigt.
Spanade för ett par veckor sedan på en annan skrot in en utlandsregistrerad 850 automat, 96 eller 97 års modell som såg bra ut.
Vid närmare koll idag visade sig att den gått knappt 19.500 mil, var i ett utsökt skick och mycket fullutrustad med beteckningen "Summum" på karossen, inget jag sett tidigare. Mörkgrå metallic, fin i lacken, noll rost och mörkgrått helskinn i närmast mint condition, dubbla elstolar, glaslucka, cd-växlare i skuffen och elantenn, elvärmt baksäte och mycket ädelträ, gick enligt uppgift kanon i motor och låda vid inlämningen med full funktion på alla system, kort sagt en mycket mycket fin bil!
Varför då på skroten? Ägaren, en utländsk man boende i Sverige hade bestämt sig för att bilen skulle skrotas i Sverige, lämnade in den på sagda skrot och någon av de anställda med brist på finkänslighet kör gafflarna genom vindrutan för att lyfta in bilen på området :shock: Varför inte lyfta under, eller köra in den?
Vindruta, taklucka och bakruta kraschad, nackstöden på bägge framstolar skadade och bilen öppen för vädrets makter, suck!
Plockade generator, AC-kompressor, elantenn och CD-växlare plus lite annat krafs för det facila priset av 300:-
Hade hellre velat fått fatt på den bilen innan gaffeltrucken gjort sitt...
Spanade för ett par veckor sedan på en annan skrot in en utlandsregistrerad 850 automat, 96 eller 97 års modell som såg bra ut.
Vid närmare koll idag visade sig att den gått knappt 19.500 mil, var i ett utsökt skick och mycket fullutrustad med beteckningen "Summum" på karossen, inget jag sett tidigare. Mörkgrå metallic, fin i lacken, noll rost och mörkgrått helskinn i närmast mint condition, dubbla elstolar, glaslucka, cd-växlare i skuffen och elantenn, elvärmt baksäte och mycket ädelträ, gick enligt uppgift kanon i motor och låda vid inlämningen med full funktion på alla system, kort sagt en mycket mycket fin bil!
Varför då på skroten? Ägaren, en utländsk man boende i Sverige hade bestämt sig för att bilen skulle skrotas i Sverige, lämnade in den på sagda skrot och någon av de anställda med brist på finkänslighet kör gafflarna genom vindrutan för att lyfta in bilen på området :shock: Varför inte lyfta under, eller köra in den?
Vindruta, taklucka och bakruta kraschad, nackstöden på bägge framstolar skadade och bilen öppen för vädrets makter, suck!
Plockade generator, AC-kompressor, elantenn och CD-växlare plus lite annat krafs för det facila priset av 300:-
Hade hellre velat fått fatt på den bilen innan gaffeltrucken gjort sitt...
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956