Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Stander
#1190634
Hej

Det är så att jag har haft min v40 2016 inne på skadeverstad, efter att jag blivit påkörd av en lastbil. Vilket resulterade i bytt höger sidospegel samt riktat och lackat om höger framskärm.

Hämtade ut bilen idag, och medans jag tvätta bilen upptäckte jag att bilen har skrapmärken bakom vänster bakhjul både repor och bortskavd lack, detta var inget jag har sett innan jag lämnade in bilen, och tror därför detta har hänt medan den var hos dem.

Hur gör jag för att gå vidare med det här, eller är jag körd iom att jag inte såg det när jag hämtade den?
väldigt tråkigt då bilen har varit i väldigt bra skick tills nu.

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 Stander, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1190639
Hade iaf fört en dialog med mitt försäkringsbolag om detta i första hand, de är ju uppdragsgivare. Är skadan ens trolig att de kan ha orsakat den får de titta närmare på det tycker jag
Användarvisningsbild
av Derank
#1190673
Åk tillbaka till verkstaden och berätta vad du hittat för repor på bilen och säg som det är, att det fanns inet då du lämnade in den. Det brukar vara det vettigaste att göra i första hand. Finns ju ingen anledning att börja jiddra med försäkringsbolaget.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1190694
Derank skrev:Åk tillbaka till verkstaden och berätta vad du hittat för repor på bilen och säg som det är, att det fanns inet då du lämnade in den. Det brukar vara det vettigaste att göra i första hand. Finns ju ingen anledning att börja jiddra med försäkringsbolaget.
TS får göra som denne vill men, jo det finns anledning att "jiddra" med försäkringsbolaget då det är de som är kunden på verkstaden där det eventuellt hänt och inte TS. Hade hört med försäkringsbolag först, hade de inte velat driva ärendet så gå vidare och så dra det till verkstaden. Bästa är ju dock såhär i efterhand att undersöka bilen först och inte hämta ut den om något är weisse.

Det är vanligt att en gammal turbo fuktar p&a[…]

Ju mer jag läser här på forumet om[…]

Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]