- fre 08 dec 2017, 11:45
#1217259
TommyP86 skrev:De lärare som överhuvudtaget lägger andras vedertagna sanningar över på barnen borde fan förvisas till månen.Håller med om detta- Att många lärare idag förespråkar "den gröna ideologin" är exempel på olämpligt beteende. I sonens mattebok fanns ett exempel på beräkning av restid med bil kontra hastighet, och hur liten tidsvinst man erhåller vid en hastighetshöjning. Så långt är det fakta. Men motiveringen för detta i texten var att det belastar klimatet att köra fort. Inget ord om säkerhetsaspekten. Jag anser att antingen förhåller man sig neutral, Eller om man säger A så måste man även säga B. Eftersom jag vet att det finns lärare som kör batteribil till skolan, laddar denna "gratis" genom att man stjäl elenergin från sin arbetsgivare, och dessutom skryter med detta till eleverna så är det alldeles utmärkt och även nödvändigt att andra lärare informerar eleverna även om nackdelar med batteribilar. Nästan alla frågeställningar i dagens samhälle polariseras. Det är viktigt att skolan är självsanerande på detta. Budskapet till elever ska baseras på fakta och inte innehålla några ideologiska åsikter.
Att vara lärare handlar om att uppmuntra till att ta reda på fakta, inte indoktrinera barn med vad man själv tror på.
낙타 S90 T4P MY20 + V40 T3 BA MY17 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."