Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Leopold
#1190731
Hur funkar det för gratisladdningen för Tesla model X & S om företaget konkar? Det verkar ju inte vara sådär lysande med finanserna och det är ju en viktig parameter för hugade spekulanter gissar jag.
Användarvisningsbild
av Derank
#1190733
den dagen den sorgen. Det är nog bara du som tänker i dom banorna, Volvo kan konka om 3år avgör det ditt bilval?
Senast redigerad av 1 Derank, redigerad totalt 0 gånger.
av andersuw
#1190734
Om Tesla kånkar är ju frågan om deras snabbladdningsstationer överhuvudtaget kommer att finnas kvar. Beror ju helt på om någon är intresserad av att ta över ansvaret för drift och underhåll.
av andersuw
#1190738
Derank skrev:den dagen den sorgen. Det är nog bara du som tänker i dom banorna, Volvo kan konka om 3år avgör det ditt bilval?
Avgörande för mig är inte hur många andra som tänker i samma banor utan om det är smart att tänka så eller inte. Det är det. Alltså skulle jag visst fundera över risken för konkurs om den var relevant. Det är den knappast i Volvos fall. Så vitt man nu kan bedöma är Volvo ett stabilt företag med en finansiellt stark ägare. Teslas läge är lite annat.

"The level of risk that Tesla faces is terrifying and unprecedented" enligt den här artikeln.
Användarvisningsbild
av SRT
#1193820
desdemona skrev:Såvitt jag är orolig, om den gamla bilen som är dålig för miljön är det nödvändigt att förbjuda dessa bilar
Då skulle fossila drivmedel i bilar varit förbjudna för mer än hundra år sedan. :D
Användarvisningsbild
av SRT
#1193821
Att fossila bränslen överlag verkar gå mot sitt slut om än så länge långsamt råder det nog ingen större tvekan om när t ex Volvo mfl andra tillverkare numera deklarerat att man om några år satsar mer enbart på el och hybrid.Undrar bara var jag ska få ner det moderna batteriet i Hayabusan.Och hur kommer en elektrisk rymdraket att fungera !?.Men jag måste erkänna att det var kul att få leva i en tid när det var som roligast rent transportmässigt. :D
Senast redigerad av 2 SRT, redigerad totalt 0 gång.
#1193823
SRT skrev:Att fossila bränslen överlag verkar gå mot sitt slut om än så länge långsamt råder det nog ingen större tvekan om när t ex Volvo mfl andra tillverkare numera deklarerat att man om några år satsar mer enbart på el och hybrid.Undrar bara var jag ska få ner det moderna batteriet i Hayabusan. :D
Jag tror Volvo överskattar antalet egnahemsägare som enkelt kan ordna övernattenladdning. Det är ju bara plugin-hybrider som har någon som helst mening och dessa har på längre sikt ingen framtid. Det kommer ta decennier innan infrastrukturen för laddning är utbyggd.
Användarvisningsbild
av SRT
#1193825
StringerBell skrev:
SRT skrev:Att fossila bränslen överlag verkar gå mot sitt slut om än så länge långsamt råder det nog ingen större tvekan om när t ex Volvo mfl andra tillverkare numera deklarerat att man om några år satsar mer enbart på el och hybrid.Undrar bara var jag ska få ner det moderna batteriet i Hayabusan. :D
Jag tror Volvo överskattar antalet egnahemsägare som enkelt kan ordna övernattenladdning. Det är ju bara plugin-hybrider som har någon som helst mening och dessa har på längre sikt ingen framtid. Det kommer ta decennier innan infrastrukturen för laddning är utbyggd.
Precis, därför är det lite förvånande när en del av dessa tillverkares ledningar förkunnar att det bara handlar om några år innan de fossila bilarna är döda rent tillverkningsmässigt.
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 164

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]