Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1213905
joel80 skrev:Såklart han gör.. Det är inga miljözoner aktiva idag förutom för tung trafik.
Det jag menar är att problemen ärcstörre här bland 5 individer än i verklighete . Inte ens de som bor där bryr sig
Användarvisningsbild
av SvenB
#1213910
Derank skrev:
joel80 skrev:Såklart han gör.. Det är inga miljözoner aktiva idag förutom för tung trafik.
Det jag menar är att problemen ärcstörre här bland 5 individer än i verklighete . Inte ens de som bor där bryr sig
Jag kan garantera att det är fler än 5 "individer" som kommer påverkas av miljözoner. Jag kommer påverkas, men i väldigt liten grad tror jag, eftersom inget är klart vet man ju inte. Men har du "ont" av diskussionen? Om du har det, behöver du ju inte logga in på denna tråd.
av Lövet
#1213915
En väldans massa personer kommer drabbas mycket negativt. Det är MÅNGA som äger Euro5 dieslar häromkring. Det är ju just dessa som ägs av privatbilister, de flesta Euro6 ägs fortfarande av företag. Om man för 1 år sedan köpt en Euro5 bil för 300k och baserat kalkylen på att man ska ha den 7-8 år så är man nog inte överförtjust i den här idén.
Användarvisningsbild
av Derank
#1213995
08 orna verkar ju inte bry sig iaf.

Vi köpte nyss in 18 vw bussar som snurrar runt på alla byggen i Stockholm dagligen. Och det var inte en kotte som nämnde nått om mijözoner. Vi byter vart 5år.
Användarvisningsbild
av joel80
#1214005
Derank skrev:08 orna verkar ju inte bry sig iaf.

Vi köpte nyss in 18 vw bussar som snurrar runt på alla byggen i Stockholm dagligen. Och det var inte en kotte som nämnde nått om mijözoner. Vi byter vart 5år.
Köpte ni nya så är dom ju Euro6 och kommer gå köra nästan överallt on miljözonerna regleras enligt trafikverkets förslag. (alltså med miljözon2 som den huvudsakliga.)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1214067
Derank skrev:Jaja. Jag bryr mig nog minst. Återkommer 2020..
Jag vill nog påstå att du bryr dig. Du bryr dig om att läsa denna tråd trots att du verkar må lite illa av ämnet, och de som skriver i den :wink:
Användarvisningsbild
av snepo
#1214097
Derank skrev:Jaja. Jag bryr mig nog minst. Återkommer 2020..
Bryr mig inte heller. Bäst att vänta och se,vad de kommer fram till. De flesta verkar ju få panik,när det står nåt i dagstidningen om batterbilar miljözoner. Tror heller inte att Euro5 dieslar blir värdelösa,oavsett vad som händer. Finns alltid folk som inte har/vill köpa ny bil.Om jag inte kan köra in i sthlm eller gbg,då får jag väl låta bli.
av Lövet
#1214111
Jo men det går inte att komma ifrån att bara osäkerheten i frågan kommer påverka andrahandsvärdena negativt.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 164

Har kört 200 000 mil med sin Tesla Rekordbil[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-)

Såg på protokollet att du också […]

Brainys V60

Tack :-D