- lör 14 okt 2017, 09:51
#1204380
Nu "bryter" jag mig in i joel: och aderssuw:s "diskussionsbollande", med argument mot och för, med en egen synpunkt. Som jag uppfattar det så är den stora koncentrationen av bilar i de större tätorternas citykärnor ett stort problem. Om nu, som många tror, det går mot att många nya bilar blir fossilfria blir ju koncentrationen lägre. Då bör vi väl ändå "tillåta" befintliga bilar få leva ut sin livstid? De blir ju procentuellt färre och färre. Och få bilar belastar ju bara lite. Det argumentet fick jag som svar, tidigare i denna tråd, när jag ifrågasatte varför veteranklassade bilar skulle undantas från "zonförbudet" som troligen kommer i vissa kommuner inom kort. De gör ingen skada för de är så få, fick jag som svar.
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo